Länsi-Tampereen voimakas kehitys nostaa alueen kaupallisten palveluiden rimaa. Asiakaskunnan toiveisiin vastataan Lielahden Prisman uudistuksella, jonka tavoitteena on kehittää arjen palveluiden ympärille entistä monipuolisempi ja helposti saavutettava kokonaisuus. Elämyksellistä, vastuullista ja aikansa etunenässä kulkevaa kauppaa alettiin suunnitella yhdessä asiakkaiden kanssa jo viime vuoden puolella.

Lielahden Prisman uudistuksen myötä saman katon alle on tarkoituksena tuoda parin seuraavan vuoden aikana alueen kattavin ruoan kokonaistarjooma, joka taipuu erilaisiin tarpeisiin: kivijalkakaupasta kotiin vietäväksi, paikan päällä nautittavaksi, verkkokaupasta noudettavaksi tai kotiinkuljetukseen.

Tämän paketin sisältöön on vaikuttanut joukko Prisman henkilökuntaa, kaupunginosan asukkaita ja muita Prismassa asioivia: Loppuvuonna järjestetyissä työpajoissa käytiin läpi Prisman palvelupolun eri pisteitä ja kehitettiin asioimiseen liittyviä teemoja useista näkökulmista. Esille nousivat etenkin piha-alueen liikennejärjestelyjen parantaminen sekä lähiruoan tarjonnan lisääminen.

Nyt suunnitelmissa on kasvattaa kauppakeskuskokonaisuutta Lielahdenkadun varren pysäköintialueelle ja laajentaa maanalaista pysäköintihallia ja verkkokaupan tiloja.

– Haluamme vahvistaa Lielahden Prisman asemaa täyden palvelun Prismana läntisellä Tampereella ja vastata voimakkaasti kehittyvän alueen ihmisten tarpeisiin kokonaispalvelutarjoomaa laajentamalla, kiteyttää Pirkanmaan Osuuskaupan toimialajohtaja Ville Jylhä.

Muutoksia toteutetaan vaiheittain

Prisman laajennukseen tähtäävä kaavoitus on alkanut ja rakennustyöt on tarkoitus saada käyntiin kesällä 2023. Jos tällä aikataululla päästään etenemään, valmista tulee loppuvuonna 2024. Uudistustyöt alkavat näkyä nykyisen kiinteistön sisällä kuitenkin jo tänä vuonna, kun Prisman ravintolat vaihtavat paikkaa ja uudistuvat.

– Laajennus yhdistää Prismakeskuksen ja kauppakeskus Liken entistä tiiviimmin yhteen, ja keskittymästä muodostuu Lielahden sydän. Lähiasutuksen kasvu edellyttää toimivia jalankulku- ja pyöräilyreittejä. Kun vielä raitiotien pistoraiteen pysäkki on tulossa Prisman välittömään läheisyyteen, keskuksen saavutettavuus paranee kaikilla kulkumuodoilla, Ville tuumii.

Laajennushankkeen edetessä yhteistyötä asiakkaiden kanssa jatketaan, kun täsmätoiveita pääsee jättämään muun muassa sähköisen asiakaskyselyn kautta.

Lisätietoja:

Pirkanmaan Osuuskauppa, toimialajohtaja Ville Jylhä, ville.jylha@sok.fi, 010 767 0079

Vasta valmistunut myymälä arkea helpottavine palveluineen avautuu sastamalalaisille keskiviikkona 25.5. Prisma on tuttuun tapaan yhtä halpa kuin halvin, mutta Sastamalassa se on myös vihrein. Ojansuun kaupunginosaan rakennettu uusi hypermarket tekee historiaa olemalla koko Suomen ensimmäinen päästötön Prisma.

Sastamalan Prisma on Pirkanmaan Osuuskaupan yhdeksäs Prisma ja neljästoista päästötön toimipaikka. Päästöttömäksi Prisman tekee kaupan kylmälaitoksessa käytettävä luonnollinen hiilidioksidikylmäaine ja maalämpö, jonka ansiosta rakennuksessa voidaan hyödyntää maaperään varastoitunutta uusiutuvaa energiaa yhdistettynä S-ryhmässä käytettävään päästöttömään sähköön. Prismassa hyödynnetään myös muita energiatehokkaita ratkaisuja, kuten aurinkopaneeleita, joilla sähköä tuotetaan paikallisesti marketin tarpeisiin.

– Olen iloinen, että olemme näin konkreettisesti menossa kohti tavoitettamme olla osuuskauppana ja S-ryhmänä hiilinegatiivinen vuonna 2025, lausuu Pirkanmaan Osuuskaupan Prisma-ketjujohtaja Karlos Kotkas.

Palveluiden paletti pohjautuu asiakastoiveisiin

Asiakastoivekyselyn kautta toiveitaan Prismalle jätti talven ja kevään aikana yli tuhat asiakasta. Toiveiden kärkipäässä olivat lähiruoka ja monipuolinen heti valmiin ruoan valikoima.

– Lähes 80 prosenttia myymästämme ruoasta on kotimaista, ja panostamme Prismassa myös hyperpaikallisuuteen. Sastamalan S-marketin valikoimassa on ollut lähemmäs tuhat lähituotetta, ja Prismaan niitä tulee vielä enemmän. Pirkanmaan Osuuskaupan lähiruokalähettiläs Elina Kaukonen tuo asiakkaiden toivomia tuotteita Prisman ja muidenkin myymälöidemme valikoimiin ja pitää huolta siitä, että ne löytyvät kaupasta vaivatta, Karlos kertoo.

Ajan säästöä tarjoaa Prisman sydän, Ruokatori-palvelutiski, jonka antimista voi koota helpon kotiruokalounaan mukaan otettavaksi tai paikan päällä nautittavaksi. Tarjolla on esimerkiksi itse valmistettuja lämpimiä ruokia, salaatteja ja täytettyjä patonkeja, sushia ja pehmistä. Prisman 80-paikkaiseen kahvila-ravintolaan voi jäädä nauttimaan myös Prismassa toimivan ravintola Pancho Villan ruoka-annoksia.

Prisman myötä myös paikkakunnan käyttötavaravalikoima laajenee toiveisiin osuvalla valikoimalla, kuten koko perheen vaatetuksella ja urheiluvälineillä. Uusina palveluina Prisma tuo asiakkailleen ostosreissuja nopeuttavat Kerää ja skannaa -laitteet, ruoan verkkokaupan keräily- ja noutopalvelun sekä Prisma parturi-kampaamon.

Viisi päivää avajaishumua

Avajaispäivänä jännitys alkaa tiivistyä jo ennen aamuyhdeksältä tapahtuvaa seremoniallista nauhan leikkausta ja ovien avautumista: Sastamalan Prisman Facebook-tilillä pääsee klo 8.30 alkaen seuraamaan suoraa lähetystä Prismassa käytävästä paneelikeskustelusta. Paneelissa prismalaiset keskustelevat kaupunginjohtaja Jarkko Malmbergin kanssa muun muassa Sastamalan elinvoimaisuudesta.

Avajaisohjelmaa Prismassa on keskiviikosta sunnuntaihin. Kahvia ja kakkua maistellaan keskiviikkona ja lauantaina, ja jokaisena päivänä ohjelmassa on mukana ripaus taikaa. Avajaisohjelma löytyy kokonaisuudessaan osoitteesta pirkanmaanosuuskauppa.fi/ajankohtaista

Lisätietoja:

Pirkanmaan Osuuskaupan Prisma-ketjujohtaja Karlos Kotkas, puh. 010 767 2520, karlos.kotkas@sok.fi

Toukokuun 25. päivänä avattavan Pirkanmaan yhdeksännen Prisman suunnittelussa yhtenä lähtökohtana on ollut paikallisuus: kauppa palveluineen rakennetaan sastamalalaisille, sastamalalaisten toiveista käsin. Sopiva paletti on rakentunut marraskuussa avatun asiakastoivekyselyn lähes tuhannesta toiveesta. Suosituimpiin toiveisiin vastaavat nyt prismalaiset itse.

 

Toivoisin oikeasti eettisesti lähellä tuotettuja tuotteita. Pientuottajille omat hyllyt, altaat tai kaapit, jotta ei sekoa massaan.

80 prosenttia myymästämme ruoasta on kotimaista, ja panostamme Prismassa myös hyperpaikallisuuteen. Sastamalan S-marketin valikoimassa lähituotteita on ollut yli 800, ja Prismaan niitä tulee vielä enemmän.

@Lähiruokalähettiläs Elina tuo asiakkaiden toivomia tuotteita Prisman valikoimiin ja pitää huolta myös siitä, että ne löytyvät myymälästä vaivatta. Apuna tässä ovat lähiruokakalusteet, hyllynreunaopasteet ja tuottajajulisteet, joissa kuuluu tuottajan oma ääni – ihmiseltä ihmiselle.

– päivittäistavaran myyntipäällikkö Maarit Pihlajamäki

 

Toivoisin edullista lounasravintolaa mistä saa kunnon kotiruokaa. Ja muutenkin toivon useampia ruokapaikkoja Prismaan.

Prisman sydän on Ruokatori-palvelutiski, jonka valikoimassa on muun muassa lihaa, kalaa, lämpimiä ruokia ja grillituotteita sekä itse valmistettuja salaatteja ja täytettyjä patonkeja, vegaanisia tuotteita ja sushia. Useissa tuoteryhmissä on tarjolla myös erikoisruokavalioita huomioivia tuotteita.

Kotiruokalounaan voi koota Ruokatorin buffetin antimista unohtamatta kahvia, kahvilatuotteita ja pehmisbuffaa. Prismassa toimii myös ravintola Pancho Villa, jolla on tarjolla lounasbuffet ja lista-annoksia. Valinnanvaraa ja vaihtelua siis on, ja tästä kaikesta voi nauttia paikan päällä 80-paikkaisessa ravintolasalissamme tai kesäaikaan pienellä terassillamme.

– Ruokatorin projektipäällikkö Tytti Saxman

 

Toivon laajaa valikoimaa vaate- ja kenkäpuolelle. Erityisesti sesonkivaatteissa saisi olla kunnolla valinnanvaraa.

Pukeutuminen on tärkeä osa uuden Prisman käyttötavaravalikoimaa. Valikoima on koottu osuvaksi siten, että kauden ajankohtaisia ja trendikkäitä tuotteita on saatavilla koko perheelle. Pukeutumisen valikoimista tulee löytymään myös suosittuja Finlayson Arkismi ja Antti Tapani -tuotteita.

– käyttötavaran myyntipäällikkö Kimmo Blomqvist

 

Hyvä urheiluosasto mistä löytyy varusteita moneen lajiin ja harrastukseen.

Prismasta löytyy niin urheilukamppeet sesonkien perinteisiin lajeihin kuin e-urheilussa tarvittavat pelivälineet. Outdoor-valikoimastamme on erityisesti retkeillessä ja luonnossa liikkuessa käteviä tuotteita. Lemmikkien kanssa touhuamiseen Prisma tarjoaa myös monenlaista.

– käyttötavaran myyntipäällikkö Kimmo Blomqvist

 

Toivon verkkokauppaan laajaa valikoimaa ja noutopisteen erilliseksi niin, että siihen on helppo päästä autolla viereen ja nouto on sujuvaa. Käytän noutopalvelua viikoittain.

Osoitteessa S-kaupat.fi Sastamalan Prismalle voi tilata ostosten keräilyn ja noudon. Ostokset voi noutaa laajalla aikahaitarilla lokerikolta, jonka ovelle pääsee kätevästi ja nopeasti suoraan autolla – vaikka kesämökille ajellessa.

– ruoan verkkokaupan myyntipäällikkö Tommi Nieminen

 

Vihdoinkin Prisma tulee riittävän lähelle. Toiveena on, että pyörätuolilla sopii kunnolla kulkemaan ja ulottuu arjessa tarvittaviin tavaroihin kunnolla. Vanhastaan tiedän, että Prisman tavaravalikoima on riittävän kattava kaikin osin normaalin ihmisen tarpeisiin.

Prisman suunnittelussa esteettömyys on huomioitu siten, että kulkuväylät, parkkipaikat, wc-tilat ja kassakäytävät ovat avaria ja käytännöllisiä. Asiakkaiden käyttöön tulee myös pyörätuoli, inva-ostosvaunut ja seniorikärryjä. Kauppareissulla auttavat lisäksi ihanat myyjämme.

– palvelupäällikkö Piia Perälä

 

Sastamalasta ei löydy ainoatakaan Type2-latausta nopeampaa latauspistettä sähköautoille, joten sellaisille olisi todella tilausta! Toivottavasti latauspaikkoja tulee muutenkin tarpeeksi, sillä tarve ei varmasti tulevaisuudessa ainakaan pienene.

Sastamalan Prismalle tulee yhteensä kahdeksan sähköautojen latauspaikkaa. Neljässä parkkiruudussa on saatavilla suurteholataus (max. 150kW eli 2xCCS2) ja neljässä parkkiruudussa peruslataus (2xType2 AC 22 kW).

– palvelupäällikkö Piia Perälä

 

Prisma voisi tuottaa sähkönsä aurinko- tai tuulivoimalla.

Sastamalan Prisman katolla komeilee aurinkopaneeleita, jotka tuottavat sähköä päästöttömästi. Prismassa on muutenkin kiinnitetty huomiota siihen, että olemme kovaa vauhtia menossa kohti tavoitettamme olla hiilinegatiivinen vuonna 2025.

– ryhmäpäällikkö Anni Valtanen

 

Toivon, että tällä kertaa panostettaisiin erityisesti palveluammatissa työskenteleviin myyjiin. Panostakaa valinnoissanne erityisesti iloiseen ja osaavaan joukkoon. Pitäkää heistä huolta, jotta he myös pysyvät sellaisina.

Sastamalan Prismaan haki töihin lähes 400 upeaa tyyppiä, ja valinnoissamme ratkaisi hakijoiden asenne. Kaikkiin tehtäviin annamme hyvän perehdytyksen ja jokaiselle mahdollisuudet kehittää omaa ammattitaitoaan, tulipa työntekijä meille myyjäksi, vastuutehtäviin tai vaikkapa parturi-kampaajaksi.

Pirkanmaan Osuuskauppa on saanut vuodesta 2016 alkaen joka vuosi Suomen innostavimmat työpaikat -tunnustuksen. Tunnustus on Eezy Flow’n vuosittain myöntämä työelämän tunnustus, joka osoitetaan henkilöstötutkimuksessa poikkeuksellisen korkeat pisteet saaneille yrityksille. Pidämme parhaamme mukaan huolen siitä, että meillä viihdytään!

– ryhmäpäällikkö Anni Valtanen

 

Olisi kiva pysyä kärryillä eduista ja Prismassa tapahtuvista jutuista, kuten uutuuksista.

Se on helppoa! Laitahan seurantaan Prisma Sastamala -tili Facebookissa, niin kuulet kauppasi asioista ensimmäisten joukossa. Ja jos puhelimestasi löytyy S-mobiili, edut ja sovelluksen muut hyödylliset palvelut ovat aina kätesi ulottuvilla.

– ryhmäpäällikkö Anni Valtanen

 

Kuva: Kangasalan Pikkuteatterin porukasta paistaa yhdessä tekemisen ilo. Riina Katajisto ja Tanja Tomminen (takana keskellä) toimivat ohjaajina.  

 

”Täällä on tuoretta ruisleipää”, yksi näyttelijöistä huutaa ja heittää leivän repustaan vuohelle. Kuuluu kunnon kopaus, kun heitosta tuleekin huti ja kivikova kimpale putoaa lavalle. Ei ollut tuoretta leipää ei.

– Me pelastetaan tilanne, jos jokin menee pieleen. Improvisaatioharjoitusten avulla opitaan käsittelemään tilannetta, jossa asiat eivät suju odotetusti, Kangasalan Pikkuteatteriyhdistyksen näyttelijäkaarti nauraa.

Pikkuteatteri sai 3000 euroa

Kangasalan Pikkuteatteri on Suomen suurimpia vapaaehtoisvoimin pyöritettäviä lasten- ja nuorten teattereita. Teatterin seinien sisällä harjoittelee viitisenkymmentä 7–19-vuotiasta lasta ja nuorta. Harrastuksesta kiinnostuneita on jonoksi asti, eikä ihme. Meininki on rentoa ja iloista. Yhdessä tekemisen ilo paistaa kasvoilta.


Joulunalla Pikkuteatterin ohjelmistossa oli Adalmiinan helmi. Prinssinä Emilia Eerola, Adalmiinana Henriikka Aalto, kuningattarena Emilia Helminen (oik.) ja taikalähteen henkenä Ilona Pulakka.

Teatterin tilat on remontoitu omin hartiavoimin. Kangasalan Pikkuteatteriyhdistys haki Kannustajat-ohjelmaan syksyllä 2021. Hakemuksessaan he kertoivat tarpeesta omannäköiselle tilalle. ”Ympärillä on neljä seinää, mutta teatteri tarvitsee hengen luomiseen myös muuta.”

Iloiseksi yllätyksekseen teatteriporukka sai suurimman mahdollisen tukisumman, eli 3000 euroa tukea Pirkanmaan Osuuskaupalta. Kannustajat-äänestyksessä asiakasomistajat päättävät tukipotin jakautumisesta yhdistysten kesken. Marraskuun 2021 äänestyksessä asiakasomistajat antoivat 521 ääntä Pikkuteatteriyhdistykselle.

”Teatterissa jokainen saa olla oma itsensä”

Seurat ja yhdistykset tekevät arvokasta työtä lasten ja nuorten harrastusmahdollisuuksien ja hyvinvoinnin edistämiseksi. Syntyy yhdessä tekemisen iloa.

Teatterissa yhteishenkeä rakennetaan luottamusharjoituksilla. Harrastukseen kuuluu myös ääni-, hengitys- ja keskittymisharjoituksia. Hyviä taitoja myös elämän estradille.

Yhtä näytelmää harjoitellaan puolisen vuotta, mikä hitsaa porukan yhteen. Teatteri on yksi tapa ehkäistä lasten ja nuorten syrjäytymistä.

– Teatterissa jokainen saa olla oma itsensä. Meillä on kannustava ilmapiiri. Kaikki on toistensa tukena. Ei tarvitse pelätä mokaamista, Emilia Eerola

Emilian isä perusti Pikkuteatterin vuonna 2010, jotta kaikilla olisi mahdollisuus teatteriharrastukseen ja teatteriesityksistä nauttimiseen taloudellisesta tai sosiaalisesta asemasta riippumatta.

Tulevana kesänä pikkuteatterilaiset nähdään Kangasalan kesäteatterin näyttämöllä – Tuhkimoa pääsee katsomaan 30.6.–10.7.2022.


-Teatterissa tapaa ihmisiä, joita ei muuten olisi nähnyt. Me ollaan tutustuttu täällä, iloitsevat Siina Riepponen (vas.), Hilda Viitala (taaimmaisena), Iina Marttila ja Siru Kurkipää.

Miten Kannustajat-tukipotti jaetaan?

Nyt on oikea hetki yhdistyksille hakea mukaan Kannustajat-ohjelmaan. Kevään tukipotti, 35 000 €, jaetaan korkeintaan 20:lle eniten ääniä saaneelle yhdistykselle. Alueellisuus huomioidaan Osuuskaupan asiakasomistajamäärän suhteessa: 50 prosenttia tuettavista yhteisöistä on Tampereelta ja 50 prosenttia muualta Pirkanmaalta.

Tukipotti jaetaan kymmenelle eniten ääniä saaneelle tamperelaiselle yhdistykselle ja kymmenelle eniten ääniä saaneelle pirkanmaalaiselle yhdistykselle, jonka kotipaikka on muualla kuin Tampereella. Lisäksi arvotaan bonustonni äänestyksessä mukana olleille yhdistyksille.

Asiakasomistajat pääsevät äänestämään suosikkiyhdistystään ja siten päättävät tukipotin jakautumisesta. Äänestyskutsu lähetetään toukokuun lopulla sähköpostitse kaikille täysi-ikäisille Pirkanmaan Osuuskaupan asiakasomistajille ja asiakasomistajatalouteen kuuluville henkilöille, jotka ovat ilmoittaneet sähköpostiosoitteensa eivätkä ole kieltäneet tutkimuskyselyiden lähettämistä.

Tulokset julkistetaan kesäkuussa ja tukisumma maksetaan heinäkuussa 2022.

Yhdistykset voivat hakea mukaan viimeistään 15.4. Hakemuksen pääsee täyttämään täällä.

Ikoninen Sokos on elänyt tamperelaisten mukana viidenkymmenen vuoden ajan. Nyt tätä kaikkien tuntemaa ostospaikkaa lähdetään uudistamaan yhdessä sinun, muiden asiakkaidemme ja sokoslaisten kanssa. Ensimmäiset uudenkarheat osastot ja palvelut valmistunevat jo syksyllä.

Kauneuden palvelupäällikkö Anne Sarnan kanssa keskustellessa käy hyvin pian ilmi, että hän on unelmiensa ammatissa. Tehtäviin kuuluvat kosmetiikkaosaston 17-henkisen tiimin luotsaaminen, tavarantoimittajien ja kumppaneiden yhteyshenkilönä toimiminen sekä kampanjoiden, lanseerausten ja esillepanojen näyttävyydestä vastaaminen. Ei siis ihme, että kysymys Sokoksen uudistumisen merkityksestä saa naisen silmät säihkymään.

– Tämä on todella iso ja toivottu tuulahdus. Meillä työskentelee sataviisikymmentä oman alansa huippuammattilaista ruokakaupassa, muodin, kauneuden ja kodin osastoilla, S-Pankissa, kioskissa, asiakaspalvelussa, Kukittamossa sekä ravintoloissa. Asiakaspalvelu on jokaiselle sokoslaiselle kunnia-asia ja olemme siitä tunnettuja. Nyt kun saamme vielä puitteet hiottua viimeisen päälle upeiksi, pystymme viemään asiointikokemuksen aivan uudelle tasolle. Shoppailuympäristöltä odotetaan koko ajan enemmän visuaalisuutta, elämyksellisyyttä ja yllätyksellisyyttä. Olen aina kutsunut Sokosta Hämeenkadun tähdeksi, ja pian se loistaa vieläkin kirkkaampana, Anne hehkuttaa.

Maailma muuttuu maskara kerrallaan

Anne tietää, mistä puhuu. Takataskusta löytyy liki kolmenkymmenen vuoden mittainen ura erilaisissa muodin ja kauneuden esihenkilötehtävissä. Sokoksen kesäapulaiseksi 22-vuotiaana pääseminen oli toiveiden täyttymys. Alati muuttuva ala ja valpas työnantaja ovat tarjonneet koko ajan niin osuvia uusia mahdollisuuksia ja kutkuttavia haasteita, ettei sanavalmis tekijäluonne ole malttanut toisaalle lähteä.

Matkan varrella Anne on nähnyt läheltä kulutuskäyttäytymisen radikaalin murroksen. Isoimmat mullistukset on koettu niin monikanavaisuudessa kuin vastuullisuudessakin.

– Verkko- ja kivijalkakauppa nähdään usein toistensa vastakohtina. Itse ajattelen, että ne pikemminkin täydentävät toisiaan, ja molemmille on omat oikeat hetkensä. Kosmetiikka-osastolla inspiroiva ympäristö syntyy kauniiden tuotteiden taidokkaista esillepanoista ja ihanasta tuoksumaailmasta, Anne listaa ja jatkaa, että kaikista tärkeintä paikan päällä asioidessa on kuitenkin henkilökohtainen palvelu.

– Kosmetiikkaosaston myyjä tuntee parhaimmillaan jopa tuhansia kauneudenhoitotuotteita. Meidän osaajamme ovat paikalla juuri sinua varten, ja rohkaisenkin kääntymään heidän puoleensa, jos esimerkiksi etsit uutta meikkivoidetta. Myyjät auttavat enemmän kuin mielellään löytämään tuotteen, jossa on juuri sinun ihollesi oikea sävy ja koostumus. Meikkien lisäksi tietysti uusien tuoksujen ja ihonhoitotuotteiden testaamiseen on mukavaa saada apua, sillä sokkona netistä tilaamalla valinnat voivat mennä pieleen. Jos tuttu tuote loppuu tai sitä ei tarvitse päästä kokeilemaan, kätevintä on klikata se Sokoksen verkko-kaupasta kotiovelle.

Anne kertoo, että kosmetiikkabrändien ekologisuus ja nollatoleranssi eläinkokeille ovat nykyään tärkeitä arvoja erityisesti nuoremmille sukupolville.

– Ympäristön vaaliminen vastuullisten tuotteiden ja pakkausten kautta vaikuttaa koko ajan enenevissä määrin ihmisten ostopäätöksiin. Juuri eilen esittelin eräälle asiakkaalle vaihtoehtoisia ripsivärejä ja kun kerroin yhden tuotteen vegaanisuudesta, ostopäätös syntyi sillä sekunnilla. Ja juuri se on tässä ajassa hienoa: jokainen meistä voi vaikuttaa pienillä valinnoillaan isoihin asioihin. Luontaistuotteiden ja kotimaisten tuotesarjojen kysyntä on hurjassa kasvussa, ja niille tullaan- toivottavasti antamaan osastomme uudistuksessa lisää painoarvoa, Anne visioi.

Taikasauvan kosketus ulottuu katolle asti

Mittava muodonmuutos koskettaa koko kuusikerroksista Sokosta. Ensimmäisenä päästään nauttimaan uusista käyttötavaraosastoista sekä ravintoloista, joiden on tarkoitus valmistua loppuvuodesta. Suunnitteilla on myös ruokakaupan konseptin vaihtuminen Sokos Herkusta Prismaksi ja laajentuminen kerroksiin –1 ja –2, vuoden 2023 aikana.

Asiakkaiden ja sokoslaisten toiveet ja ideat tulevat olemaan tärkeä osa suunnittelutyötä. Asiakastoiveita on kerätty tammikuusta lähtien teema kerrallaan osoitteessa uusisokostampere.fi. Viimeinen, muotia ja kauneutta koskeva teemakysely on toivesivulla auki viikolla 14.

– Toivesivulla on käynyt kertomassa palautteitaan ja ideoitaan jo yli 1 500 asiakastamme. Asiakastoiveiden ohella myös me sokoslaiset olemme uudistuksessa tiiviisti ja innolla mukana. Eihän tässä enää malttaisi odottaa, miltä lopputulos näyttää. Mutta yksi asia on kuitenkin varmaa: siitä tulee varmasti säihkyvä!

Hervantajärven luonnonläheinen kaupunginosa rakentuu hiljalleen Tampereen raitiotien päätepysäkin ympärille. Päätepysäkin ei kuitenkaan enää kovin pitkään tarvitse olla paikka, johon matka loppuu. Makkarajärvenkadulle ratikkapysäkin viereen valmistuu nimittäin Pirkanmaan seuraava Sale-lähikauppa, joka voi olla alku vaikkapa maukkaalle illalle, pyöräretkelle tai grillijuhlille.

Hervantajärveläisten oman Salen rakennustyöt ovat alkaneet, ja avajaisia arvioidaan vietettävän kevättalvella 2023. Kauppa valmistuu kerrostalon kivijalkaan ja on 288 myyntineliöllään tavanomaista optimaalisen Salen kokoluokkaa.

Liiketilan tekee mielenkiintoiseksi se, että kaupan kylmälaitoksen lauhdelämpöä voidaan hyödyntää kerrostalon asuntojen lämmityksessä yhdessä kiinteistön maalämpöjärjestelmän kanssa. Maaperään voidaan varastoida kesällä lauhdelämpöenergiaa sen sijaan, että se hukattaisiin ulkoilmaan.

Lähikaupan tuotevalikoimaan pyydetään toiveita alueella asioivilta.

– Tarjoamme jo tämän vuoden puolella asiakkaille mahdollisuuden jättää kaupalle toiveita, kertoo Pirkanmaan Osuuskaupan Sale-ketjujohtaja Asta Haapanen.

– Vuoropuheluun Salen porukan kanssa pääsee loppuvuonna kaupalle avattavan Facebook-tilin kautta. Se on myös hyvä kanava tirkistellä naapuriin: missä vaiheessa rakennustyöt ja vaikkapa rekrytoinnit kulloinkin ovat.

Naapuritunnus on vielä salaisuus

Sale tulee Hervantajärvellekin tuoreessa ulkoasussa, jota on viime vuodesta alkaen nähty uudistetuissa Sale-myymälöissä ympäri Pirkanmaata. Myymälämiljöössä vuorottelevat tutun punaisen lisäksi pehmeä kaura ja vihreän eri sävyt. Niitä nähdään myös tänä vuonna uudistuvissa salelaisten työvaatteissa, joiden suunnittelussa työntekijät ovat itse olleet mukana.

Naapuruus on olennainen osa ketjun identiteettiä, sillä Sale on aina asiakasta lähellä. Sale-myymälöiden pyöreistä valokylteistä voikin bongata oman lähikaupan uniikin paikallistunnuksen, joka kertoo alueen tarinaa persoonallisesti, rennosti ja ripauksella huumoria.

– Pirkanmaan Sale-tunnusten kuvaideat ovat peräisin kunkin Salen henkilökunnalta. Hervantajärven Salen tunnusta on jo pohdittu salelaisten kesken, mutta suurelle yleisölle se paljastuu vasta lähempänä avajaisia, Asta hymyilee.

Lisätietoja:

Pirkanmaan Osuuskaupan Sale-ketjujohtaja Asta Haapanen, puh. 010 767 2891, asta.haapanen@sok.fi

 

Kuva: Peab

”Minun työpaikkani Sokos Herkku tunnetaan asiantuntevasta palvelustaan: osa vakioasiakkaista on tehnyt meillä ruokaostoksensa jo vuosikymmenten ajan. Palvelutiskillä rupatellessa ja reseptejä vaihtaessa on välillä vierähtänyt pidempikin tovi. Ei siis ihme, että uutinen Sokoksen kokonaisuudistuksesta ja sen myötä suunnitteilla olevasta ruokakaupan muuttumisesta Prismaksi on mietityttänyt asiakkaitamme.

Uskon vakaasti, että vaikka ruokakauppamme nimelle ja miljöölle näytetään taikasauvaa, laadusta ja palvelusta ei tingitä tippaakaan. Uuteen kaksikerroksiseen Prismaamme tulee valtava ruokavalikoima sekä käyttötavaran puolelle kokonaan uusia tuoteryhmiä – esimerkiksi pienkodinkoneita ja urheiluvälineitä on toivottu paljon. Tuotemäärän moninkertaistuessa pystymme jatkossa tarjoamaan myös Tampereen keskustan edullisimman ruokakorin.

On aika upeaa, että juuri täällä on pian Suomen ensimmäinen suurkaupungin ytimessä toimiva hypermarket. En malta odottaa, minkälaisia arkea helpottavia ja herkullistavia uusia ratkaisuja pääsemme Prisman myötä sinulle tarjoamaan. Samoin lähiruokatuotteidemme valikoimaa väritetään uusilla tuttavuuksilla. Kenties saamme remontin yhteydessä iloksemme myös yrttiseinän tai jotain muuta villiä ja vihantaa!

Me herkkulaiset tulemme olemaan ensimetreiltä asti mukana Sokoksen Prisman suunnittelussa. Toimivista asioista ei ole tarkoitus luopua: esimerkiksi pitkän palvelutiskimme lisäksi Suomen parhaina palkitut leipäosastomme sekä luomuhedelmien ja -vihannesten valikoimamme säilyvät jatkossakin.

Sokos on ollut ikoninen osa Tampereen keskustan sykettä ja elänyt sinun ja muiden asiakkaidemme mukana liki viisikymmentä vuotta. Asiakaslähtöisyys on jatkossakin kunnia-asiamme. Siksi janoamme kuulla, miltä sinä haluaisit tulevan Prisman maistuvan ja tuoksuvan. Asiakastoiveiden kerääminen on parhaillaan käynnissä osoitteessa uusisokostampere.fi –toivottavasti kuulemme sinusta siellä pian!”

 

Herkullista alkanutta vuotta toivotellen

Sarianne Pohjonen
Sokos Herkun tuoteryhmävastaava

 

Pirkanmaan Osuuskaupan hallitus ja hallintoneuvosto on valittu vuodelle 2022.

Pirkanmaan Osuuskaupan hallintoneuvosto valitsi kokouksessaan Osuuskaupalle hallituksen vuodelle 2022. Hallituksen tehtävänä on johtaa ja valvoa operatiivista toimintaa sekä päättää toimintastrategiasta.

Vuonna 2022 Pirkanmaan Osuuskaupan hallitukseen kuuluu kuusi jäsentä. Hallitusta täydennettiin yhdellä jäsenellä. Uutena jäsenenä hallitukseen valittiin Finnairin operatiivinen johtaja Jaakko Schildt Pirkkalasta.

Muut hallituksen jäsenet ovat toimitusjohtaja Timo Jaakkola Sastamalasta, tietohallintojohtaja Pasi Lehmus Tampereelta, professori Hannu Saarijärvi Pirkkalasta, yrittäjä Sari Vaajanen-Ärrälä Pirkkalasta ja toimitusjohtaja Karoliina Lehtonen Tampereelta. Hallituksen puheenjohtajana toimii Pirkanmaan Osuuskaupan toimitusjohtaja Timo Mäki-Ullakko.

Myös hallintoneuvoston kokoonpano on muuttunut vuoden alusta alkaen, kun Pirkanmaan Osuuskaupan edustajisto on valinnut uudet jäsenet pois jääneiden Tuija Mikkolan ja Ulla Huovisen tilalle. Uusiksi hallintoneuvoston jäseniksi on valittu proviisori Severi Yläjärvi Mäntästä ja Pirkanmaan Osuuskaupan henkilöstön edustajana pääluottamusmies Kirsi-Maria Palander Nokialta. Hallintoneuvoston puheenjohtajana jatkaa vuonna 2022 hankejohtaja Timo Rajala ja varapuheenjohtajana yrittäjä Tuila Jaatinen.

Pirkanmaan Osuuskaupan hallintoneuvostoon kuuluu 24 jäsentä, joista kaksi on henkilökunnan edustajia. Hallituksen ja toimitusjohtajan valitsemisen lisäksi hallintoneuvoston tehtävänä on vahvistaa Pirkanmaan Osuuskaupan strategia, tavoitteet ja vuosittaiset taloudelliset kokonaistavoitteet sekä valvoa hallintoa ja ohjeistaa hallitusta.

Lisätietoja:

Pirkanmaan Osuuskauppa, toimitusjohtaja Timo Mäki-Ullakko, timo.maki-ullakko@sok.fi, 010 767 0070

Pirkanmaan Osuuskauppa on työpaikka, jossa työkavereina on rohkeita ja motivoituneita persoonia. Tyyppejä, jotka kehittävät toimintaa yhdessä ja kulkevat samalla omia ammatillisia kasvupolkujaan. Lähes 3 000 työntekijän arjesta löytyy monenlaisia innostuksen siemeniä, jotka tekevät työstä merkityksellistä. Näistä siemenistä syntyy yksi Suomen innostavimmista työpaikoista.

Pirkanmaan Osuuskauppa on saanut vuodesta 2016 alkaen Suomen innostavimmat työpaikat -tunnustuksen, niin myös vuonna 2021. Tunnustus on Eezy Flow’n vuosittain myöntämä työelämän tunnustus, joka osoitetaan henkilöstötutkimuksessa poikkeuksellisen korkeat pisteet saaneille yrityksille.

Vuoden 2021 työtyytyväisyystutkimuksen perusteella Pirkanmaan Osuuskaupan työntekijät olivat erityisen iloisia siitä, että työnantaja tukee heidän ammatillista kehittymistään sekä siitä, että yrityksen periaatteita ja arvoja noudatetaan toimipaikkojen päivittäisessä tekemisessä ja yksikköjen toiminta on tehokasta.

Miten tämä näkyy arjessa?

Hyvä fiilis tarttuu

”Korona-aika on ollut kaikille haastavaa, mutta yhteishenkeämme se on vain vahvistanut: olemme tsempanneet toisiamme vaikeana aikana entistä enemmän. Se on hienoa, sillä yhteishenki on minulle tosi tärkeä asia, kun mietin, missä haluan työskennellä.

Meillä yhteen hiileen puhaltaminen näkyy siinä, että kehitämme yhdessä toimintatapoja jatkuvasti paremmiksi ja teemme kaikkemme työkaverin eteen. Ajattelemme aina seuraavaa vuoroa: miten aamussa voimme auttaa iltaa ja toisinpäin. On mukavaa tulla töihin, kun tietää, että jokainen on tehnyt parhaansa. Vaihtelemme myös työtehtäviä niin, että kaikilla säilyy osaaminen ja mielenkiinto.

Kun näkee, että kaveri tekee tehokkaasti, se tarttuu. Lisäksi esihenkilöllä on suuri rooli positiivisen hengen ylläpitämisessä ja esimerkiksi tehokkaan purun etenemisessä. Sillä on suuri merkitys, että hän johtaa ja luo hyvää fiilistä omalla esimerkillään.”

Johanna Suominen, Kangasalan S-marketin myyjä

Suunnittelimme uudet työvaatteet yhdessä

”Kun bongasin Pirkanmaan Osuuskaupan sisäisestä Facebookista ilmoituksen, jossa etsittiin innokkaita tekijöitä mukaan Unelmien työvaate -projektiin, ilmoitin itseni heti mukaan. Tarkoituksena oli suunnitella salelaisille ja prismalaisille uudet työvaatteet yhdessä työvaateasiantuntija Lindströmin ja Papu Designin kanssa. S-marketlaiset suunnittelivat uudet työvaatteet jo viime vuonna, ja silloin oli kutkuttavaa seurata prosessia sisäisissä viestintäkanavissamme.

On tosi hienoa, että työvaatteiden suunnitteluun otettiin mukaan nimenomaan työntekijöitä, koska meillä on paras tieto siitä, minkälaisessa vaatteessa työskentely sujuu parhaiten. Projektin edetessä tuli vahvasti sellainen tunne, että meidän ajatuksemme ja mielipiteemme kuultiin ja lopputulokseksi saatiin työvaatemallisto, josta löytyy kaikille jotain. Vaikka eri Saleissa työtehtävät ovat varmasti pitkälti samanlaisia, niin työntekijöiden toiveet työvaatteilta voivat silti poiketa toisistaan. Itse olen todella tyytyväinen mallistoon ja odotan innolla, että saadaan uudet vaatteet käyttöön vuoden 2022 aikana!”

– Oona Valo, Hervannan Salen myyjä

Avoimuutta puolin ja toisin

”11-vuotisen esihenkilöurani varrelle mahtuu paljon työnantajan tarjoamia koulutuksia, joista olen saanut hyvän pohjan palautteen antamiselle ja työntekijöiden ammatillisen kehittymisen tukemiselle. Esihenkilönä ei kuitenkaan voi vain toistella koulutuksessa kuultuja sanoja, vaan pitää löytää oma tyyli ja seistä omana persoonanaan sanojensa takana. Haastaviin tilanteisiin saan aina apua omalta esihenkilöltäni tai HR:n kautta. Minulla on myös vertaistukena satakunta muuta Pirkanmaan Osuuskaupan esihenkilöä.

Palautteen antaminen on tärkeä osa päivittäistä johtamista. Annan palautetta keskustellen niin, että työntekijä oivaltaa itse ratkaisun asiaan. Rohkaisen siihen, että jokainen saa olla oma itsensä. Kun työntekijä on avoin, minun on helpompaa auttaa häntä uralla eteenpäin. Pitää uskaltaa sanoa sekin, jos työ ei kiinnosta. Siihenkin ratkaisu löydetään keskustelemalla. Parasta on se, että työntekijä uskaltaa kertoa asioista myös eriävän mielipiteensä. Niistä tilanteista syntyy usein parhaat ideat.

Moni on arka tuomaan omia ideoitaan esille, ja siitä syystä meillä voi antaa palautetta myös nimettömästi. Olemme keränneet ideoita ja aloitteita henkilökunnalta ideataululle, josta niitä poimitaan käsiteltäväksi ja toteutettavaksi. On tärkeää, että jokainen pääsee vaikuttamaan oman työpaikkansa asioihin.”

– Pia Kivistö, ABC Teivon apulaisliikennemyymäläpäällikkö

PizzaBuffa

Kehittymismahdollisuudet motivoivat

”Pirkanmaan Osuuskauppa on kannustava työyhteisö, jossa pääsee matalalla kynnyksellä tekemään erilaisia hommia ja laajentamaan osaamistaan. Meillä ei katsota, miten paljon on kokemusta, vaan innokkuuden ja valmiuksien myötä pääsee kokeilemaan erilaisia töitä ja oppimaan lisää. On motivoivaa, kun työnantaja tarjoaa mahdollisuuden laajentaa ja kehittää osaamistaan käytännössä loputtomiin. Uuden oppiminen ja erilaiset kokeilut tuovat myös lisäpuhtia arkeen. Kun pääsee välillä pois omalta työpisteeltä ja näkee myös muita puolia toiminnasta, perspektiivi laajenee. Täällä pääsee tosi pitkälle, kun vain osoittaa, että tekee hommansa hyvin ja on innolla mukana.”

– Ville Ristilä, Kalevan Pizza & Buffan vuoropäällikkö

Työ ja tekijä kohtaavat

”Mielestäni Pirkanmaan Osuuskauppa kantaa hienosti kortensa kekoon edistääkseen yhdenvertaisuutta ja syrjimättömyyttä. Erityistä tukea tarvitsevien työllistäminen on tästä hyvä esimerkki. Itse olen toiminut viimeisen vuoden ajan Prisma-työni ohella erityistä tukea tarvitsevien koordinaattorina ja päässyt seuraamaan upeita työllistymispolkuja. Olivatpa erityisen tuen tarpeet psyykkisten tai fyysisten haasteiden aiheuttamia, meistä kaikista löytyy vahvuuksia, joita haluamme nostaa näkyville.

Erityistä tukea tarvitsevien myötä olemme saaneet tiimeihimme ihan timanttisia työntekijöitä ja mahtavia työkavereita. Minusta tuntuu hienolta olla töissä paikassa, jossa halutaan edistää yhdenvertaisuutta ja siihen ollaan valmiita laittamaan työpanosta! Omaa innostustani lisää se, että pääsen työssäni aidosti näyttämään ammattitaitoni. En olisi ikinä uskonut, että pääsen hyödyntämään toimintaterapeutin tutkintoani kaupan alalla, mutta toisin kävi. Tuntuu mahtavalta saada jakaa omaa tietotaitoa työympäristön kehittämiseksi.

Mielestäni on myös tärkeää nostaa esille se, että ihmiset ensin -periaate pätee Pirkanmaan Osuuskaupalla jokaiseen. Yksiköissä otetaan huomioon työntekijän henkilökohtaiset vahvuudet ja rajoitteet ja työtehtäviä muokataan ne huomioiden. Esimerkiksi itselläni on tiettyjä rajoitteita, joiden jopa ajattelin estävän työnteon. Kuluneen vuoden aikana olen kuitenkin löytänyt itsestäni ihan uudenlaisia vahvuuksia, ja tästä kiitos kuuluu työpaikalleni ja erityisesti työkavereilleni. Kokemani yhdenvertaisuuden ja syrjimättömyyden avulla olen saanut rohkeutta edetä urallani ja saanut takaisin tunteeni siitä, että ”kyllä minäkin pystyn”. Odotan innolla, minkälaisesta työtehtävästä löydän itseni parin vuoden kuluttua.”

– Saila Bäck-Tulonen, erityistä tukea tarvitsevien koordinaattori ja Kalevan Prisman tuoteryhmävastaava

 

Tampereen Sokoksen uudistumisesta on supistu jo hyvän aikaa. Kaikkien tunteman liikepaikan tulevaisuutta on työstetty yhdessä asiakkaiden, sokoslaisten ja muiden sidosryhmien kanssa. Vaikka toiveiden ja tarpeiden mukaisen uuden Sokoksen ensimmäiset merkit alkavat suunnitelmien mukaan näkyä jo tulevana kesänä, monen ison asiakastoiveen toteuttamiselle on vielä sijaa. Muutostyöt aloitetaan käyttötavaraosastoilta sekä ravintoloista. Suunnitteilla on myös ruokakaupan konseptin vaihtuminen Sokos Herkusta Prismaksi.

Hämeenkadulle vuonna 1974 avattu Sokos on ollut ikoninen osa katukuvaa ja elänyt tamperelaisten mukana kohta viisikymmentä vuotta.

– Kun Sokos avattiin, maailma oli monella tapaa toisenlainen. Kulutuskäyttäytyminen ja elämän syke ovat muuttuneet. Kivijalkakaupan on tarjottava asiakkaille ennen kaikkea elämyksiä, joita verkko-ostamisesta ei saa. Palveluiden pitää löytyä helposti yhdestä ja samasta paikasta – yllätyksellisyyttä, inspiroivaa ympäristöä ja kohtaamisia arvostetaan nyt enemmän kuin koskaan aiemmin, Pirkanmaan Osuuskaupan toimialajohtaja Ville Jylhä kuvailee.

Kauneuden ja muodin valikoimat tuodaan uusien osastokokonaisuuksien myötä esille entistä houkuttelevammin ja helpommin. Kuva: Jukka Salminen

Uudistus alkaa näkyä ensi kesänä

Uudistus tarkoittaa asiakkaille Sokoksen kokonaispalvelutarjooman kehittymistä kerros kerrokselta aina katolle asti. Muutostyöt on tarkoitus aloittaa katutasosta ja yläkerroksista kesällä 2022. Koko liikepaikan palvelut kehitetään monikanavaisuutta hyödyntäen keskustassa asuvien ja asioivien tarpeisiin.

– Sokoksen lähiympäristössä asuu yli 15 000 asukasta. Läntisen keskustan asiakkaat tarvitsevat elämän perustarpeita palvelevan keskittymän. Uusi Sokos on vastaus tähän, Ville toteaa.

Muodin ja kauneuden valikoima tuodaan uudenlaisten osastokokonaisuuksien myötä esille entistä houkuttelevammin ja helpommin.

– Meistä jokainen varmasti samaistuu asiakkaana siihen, että erityisesti talvella sovituskoppiin ahtautuminen voi tuskastuttaa. Haluamme nostaa valikoiman ohella myös vaatteiden sovituksen uudelle levelille ja tehdä siitä aidosti miellyttävän kokemuksen – jopa elämyksen, Ville visioi.

Uudistus ulottuu myös ravintolatarjoomaan tuoden uusia makumaailmoja tuttujen suosikkien rinnalle. Esimerkiksi Ravintola Herkku on jo pitkään ollut yksi Tampereen suosituimmista lounaspaikoista ja neljännen kerroksen kahvila-ravintolalta löytyy myös vankka fanijoukkonsa.

Ravintola Herkku lukeutuu Tampereen suosituimpiin lounaspaikkoihin. Kuva: Jukka Salminen

Keskustan halvin ruokakori, valtavin valikoima

Vuonna 2023 on tarkoitus aloittaa kaksikerroksisen Prisman rakentaminen kerroksiin –1 ja –2. Suomen ensimmäisestä suurkaupungin keskustaan sijoittuvasta hypermarketista tulee totutusta poikkeava Prisma. Prisman myötä myös koko Sokos-liikepaikan käyttötavaravalikoima täydentyy.

– Ruokakauppakonseptin muuttaminen on perusteltu liike. Prisma-konsepti taipuu moneen toimintaympäristöön, ja tuttujen kulmakivien lisäksi paikallisille toiveille ja tarpeille annetaan iso tila. Vertailukohtana voisi käyttää viime joulukuussa avattua Pirkkalan Prismaa, josta löytyy monia uniikkeja yksityiskohtia: Suomen ensimmäinen Prisma drive-in, yrttien vertikaaliviljelmä ja pirkanmaalaisista huippuosaajista koostuva ruokamaailma. Myös Sokoksen Prismassa tullaan näkemään mielenkiintoisia partnereita ja palveluita, Ville valottaa.

Prisma tulee tarkoittamaan keskustan halvimpia hintoja, herkullisuudesta tinkimättä. Kasvava päivittäistavaravalikoima mahdollistaa usean hintatason tuotteet jokaisessa tuoteryhmässä.

– Kaksikerroksinen Prisma mullistaa keskustan ruokakauppakentän ylivoimaisen isolla ja inspiroivalla valikoimallaan. Hektisen arjen helpottaminen ja herkullistaminen on tärkeä teemamme, ja heti valmiin ruoan ja takeawayn valikoimassa tullaankin laittamaan suuri vaihde silmään. Sokos Herkku on tunnettu asiantuntevasta palvelustaan ja kaupungin kattavimmasta palvelutiskistä. Näistä valttikorteista aiomme pitää kiinni jatkossakin, Ville hehkuttaa.

Palvelutistkin laadukkaasta tarjoomasta ja asiantuntevasta palvelusta aiotaan pitää jatkossakin kiinni. Kuva: Jukka Salminen

Asiakastoiveita ja uusia työkavereita

Sokosta suunnitellaan yhdessä asiakkaiden kanssa. Asiakastoiveita uudistuvaan Sokokseen aletaan kerätä vielä tämän vuoden puolella osoitteessa www.uusisokostampere.fi.

– Moni asia on vielä päättämättä, jotta toiveiden toteuttamiselle on aidosti sijaa. Kuulemme innolla niitä rohkeimpiakin ideoita – nyt saa antaa mielikuvituksen lentää, Ville kannustaa.

Uudistumisesta ja siihen liittyvistä kehitysehdotuksista on jo keskusteltu Sokoksen henkilökunnan kanssa, ja heiltä on saatu konkreettisia ideoita niin valikoimaan, palveluihin kuin elämyksellisyyteen ja visuaalisuuteenkin.

– Sokoslaiset ovat oman työnsä parhaita asiantuntijoita. Mistään toimivasta ei tietenkään ole tarkoituksenmukaista luopua vaan päinvastoin, hioa yhdessä asioita vieläkin paremmiksi. Vaikka myllerrystä osastojen ja hyllypaikkojen kanssa on taatusti luvassa, pyrimme palvelemaan läpi uudistuksen parhaalla mahdollisella tavalla. Myös rekryjä aukeaa projektin edetessä, Ville kertoo.

Lisätietoja:

Pirkanmaan Osuuskaupan toimialajohtaja Ville Jylhä, puh. 010 767 0079, ville.jylha@sok.fi

Viime kesänä Sokokselle avattu Rekin pop-up esimerkittää hyvin tulevaisuuden tahtotilaa uudenlaisten muotipalveluiden tarjoamisesta. Kuvassa Rekin toimitusjohtaja Bertta Häkkinen sekä Sokoksen naisten pukeutumisen myyntipäällikkö Tuula Markkula. Kuva: Laura Vesa