Koikkarissa kuului Omistajien ääni


3.12.2018

Kutsuimme lokakuussa Koivistonkylän Prismaan viitisenkymmentä asiakasomistajaa Vaikuta viestintäämme -päivään keskustelemaan viestinnästämme ja sen kehityskohteista.

– Haluamme löytää uusia ja innostavia tapoja vuorovaikutukseen asiakasomistajiemme kanssa. Olemme kiinnostuneita siitä, missä ja millaisista sisällöistä keskustelua halutaan käydä, markkinointipäällikkö Tanja Yrjölä avaa vuorovaikutuspäivän tarkoitusta. – Tunnelma oli upea koko päivän. Asiakkaat selkeästi paneutuivat asiaan ja antoivat palautetta. Meillä oli mahtavia keskusteluja asiakkaidemme kanssa, Tanja kertoo.

Omistajiensa näköistä sisältöä

Kierrokselle osallistuneet pääsivät arvioimaan osuuskaupan toimintaa koskevia viestintäsisältöjä, kuten lehtijuttuja, some-sisältöjä ja videoita. Lisäksi osallistujat saivat kertoa, mistä asioista ja millä tavoin he haluaisivat keskustella ja kuulla lisää.

– Pirkanmaan Osuuskauppa on valmis ottamaan vastaan uusia ideoita ja kriittistäkin palautetta. Kysymättä ei välttämättä tiedetä, mitä asiakkaat haluavat. Näin toiminnasta voidaan saada asiakasomistajien näköinen, Vaikuta viestintäämme -päivään osallistunut tamperelainen Harri Pennanen kertoo. Pirkanmaan Osuuskaupassa työskentelevän urjalalaisen Petri Hakalan mukaan tehtäviin osallistuminen innostaa enemmän kuin esimerkiksi verkkokyselyyn vastaaminen. – Se, että asiakkaat kutsutaan vaikuttamaan, perustuu täysin osuuskaupan perusajatukseen, Petri kertoo.

Kaupan vastuulliset teot kiinnostivat

Vaikuta viestintäämme -päivässä keskusteltiin asiakkaiden arkeen läheisesti liittyvistä teemoista: asiakaskokemuksesta, asiakasomistajuudesta ja vastuullisuudesta. Moni oli kiinnostunut vastuullisuussisällöistä ja toivoi niitä entistä enemmän. – Minulle on tärkeää, että voin omilla teoillani, kuten S-ketjun kaupoissa käymällä, vaikuttaa kestävään kehitykseen, Sastamalasta saapunut Tarja Nevala kertoo.

Kehitämme innolla viestintäämme päivän annin perusteella. Tulevaisuudessa kerromme entistä enemmän esimerkiksi vastuullisuusteemoista. Jatketaan keskustelua Omassa kaupassa ja somessa!