Potkaise uusi vuosi käyntiin reippaasti ja tee hyviä hankintoja pirteitä talvipäiviä varten. Hanki uutta ylle ja kotiin tai piristä ilmettä uudella meikkisävyllä. Muista myös helliä ihoa talvi-ihonhoidon täsmätuotteilla. Hyödynnä tammikuun S-mobiiliedut shoppaillessasi Sokos Tampereen ja Emotion Ideaparkin, Kalevan ja Lielahden myymälöissä. S-mobiilietuna saat –20 % yhdestä normaalihintaisesta tuotteesta. Edut ovat voimassa 1.–31.1.2022 ja ne eivät koske Sokos Herkkua, elintarvikkeita, tupakointituotteita, lehtiä, kahviloita, ravintoloita, parturikampaamo- ja hoitolapalveluita, pop up -kauppojen tuotteita, Rekki-tuotteita, lahjakortteja eikä Postin tai asiakaspalvelupisteen tuotteita ja palveluita. 1 etu/kuponki.

Odotettu juhlakausi on täällä! Talven meikki- ja hiustrendeissä kohtaavat tutut kestosuosikit ja menneiden aikojen tyylit. Poimi ammattilaistemme vinkit joulun ja uudenvuoden pirskeisiin.

Hopeaa, kultaa, mustaa ja punaista. Sesongin meikkitrendit säihkyvät tutuissa, näyttävissä sävyissä. Punaiset huulet, helmiäissävyiset luomet ja sähäkät glitter-kynnet ovat pikkujoulujen ja uudenvuoden juhlien ikisuosikkeja.

– Huulimeikki on talven juhlakaudella aina iso juttu, ja esimerkiksi joulunpunaiset huulet ovat todellinen klassikko. Maskipakon myötä huulimeikki on luonnollisesti vähentynyt ja siirtänyt painotusta silmiin. Näyttävään silmämeikkiin suosittelen tekoripsiä tai ripsitupsuja, joita löytyy meidän hyllystä monia erilaisia, vinkkaa kosmetologi Sara Rulja Ideaparkin Sokos Emotionista.

Kahdeksan vuotta alalla työskennellyt kauneusalan asiantuntija nauttii joulunajan kimalluksesta ja säihkeestä. Hän toivoo, että monet viime vuonna peruuntuneet juhlat järjestettäisiin viimein tänä vuonna ja ihmiset pääsisivät laittautumaan ja juhlimaan yhdessä.

– Juhlia selkeästi kaivataan ja odotetaan. Kauneustuotteisiin liittyy vahvasti myös itsensä hemmottelu, jota kaipaamme erityisesti tähän aikaan vuodesta, Sara sanoo.

Satsaa hyviin pohjustustuotteisiin

Juhlameikissä Sara kehottaa katsomaan pintaa syvemmälle ja tutustumaan oikeanlaisiin ihonhoitotuotteisiin. Onnistunut juhlameikki lähtee hyvinvoivasta ihosta ja siitä, että käytetyt tuotteet sopivat omalle ihotyypille.

– Monesti voi tuntua siltä, että meikkivoide on huono, mutta kyse onkin huonosta pohjustuksesta. Esimerkiksi vääränlainen kasvovoide voi laittaa meikin rullautumaan pois, Sara selittää.

Hyvät pohjustustuotteet luovat nimensä mukaisesti pohjan koko meikille: ne silottavat ihoa ja pitävät meikin kauniina pitkään. Pohjustustuotteita on myös silmä- ja huulimeikille, esimerkiksi glitter-tuotteilla tehdyn silmämeikin alla Sara kannustaa käyttämään aina siihen tarkoitettua glitter-pohjustustuotetta.

Meikkauspalvelu säästä aikaa ja vaivaa

Itselle sopivat sävyt ja meikkituotteet löytyvät parhaiten ammattilaisen opastuksella. Sokos Emotionin meikkauspalvelut sisältävät sekä arkimeikkejä että juhlameikkejä. Saatavilla on myös vartin ilmaisaikoja, joissa myyjä opettaa, miten esimerkiksi hyvä meikkipohja tehdään tai miten silmien rajaukset syntyvät.

Pandemiasta johtuen meikkauspalvelut olivat tauolla lehden mennessä painoon, mutta Sara toivoo, että pian päästään taas puunaamaan.

Meikkauspalveluita voit varata paikan päältä tai puhelimitse seuraavista Emotioneista: Lielahti, Kaleva ja Ideapark sekä Sokos Hyvä Olo -hoitolasta. Osoitteesta sokos.fi löydät kunkin myymälän yhteystiedot.

– Ammattilaisen tekemä juhlalook on ihanaa luksusta. Juhliin valmistautuminen on myös stressittömämpää, kun omasta meikistä ei tarvitse huolehtia.

Ei liian laitettu ja lakattu

Tuleviin joulun ja uudenvuoden juhliin hiukset kannattaa kietaista rennolle, hieman löysälle nutturalle tai kihartaa suurille laineille.

– Rentous ja luonnollisuus ovat trendejä, jotka ovat näkyneet punaisilla matoilla jo pitkään. Myös erilaiset
huolettoman näköiset letit ja punokset toistuvat talven trendikampauksissa, kertoo Sokoksen Hyvä Olo -parturi-kampaamon Ismo Poutiainen.

Sebastian Professionalin kouluttajana ja hiusmuotoiluopettajana aiemmin työskennellyt hiusguru on innoissaan käynnissä olevasta juhlatohinasta. Viime vuonna pikkujoulut jäivät monelta välistä, mutta tänä vuonna juhla- ja pikakampauksille on jälleen kysyntää. Sokoksen -keskustasijainti ja kampaamon myöhäiset aukioloajat iltakahdeksaan asti takaavat sen, että juhliin voi lähteä suoraan -parturin penkistä.

Kasari- ja ysäritukat ovat jälleen täällä

Vuodenvaihde on perinteisesti tukkamuutosten aikaa, ja korona-ajan jälkeen moni varmasti kaipaakin uudenlaista alkua. Muodissa ja kauneudessa haetaan nyt vaikutteita ennen kaikkea ysäriltä, ja tämä megatrendi näkyy myös hiuksissa.

Puolipitkässä ja pitkässä tukassa rikkonaisuus ja voimakkaat kerrostukset ovat iso hitti. Myös verhomaiset, pitkät otsatukat ovat kasvattaneet suosiotaan. Miesten hiuksissa taas permanentit ovat kysyttyjä.

Lyhyissä hiuksissa kasarihenkinen takatukka on tehnyt näyttävän paluun.

– Takatukkaa ei tarvitse kasvattaa, vaan sen voi lisätä bileisiin klipsi- tai teippipidennyksen avulla, Ismo vinkkaa. 

Saran suosikkituotteet pitkäkestoiseen juhlameikkiin

Primer eli pohjustusvoide tasoittaa ihoa ja pitää meikin kauniina pidempään.
Dior Diorskin ­Forever Skin Veil Primer, 49,80 €.

Irtopuuteri viimeistelee meikin ja vähentää T-alueen rasvoittumista illan aikana.
Sensai Loose Powder Translucent, 50,90 €.

Kiinnityssuihke nimensä mukaisesti kiinnittää meikin ja luo kasvoille upean hehkun.
Urban Decay All Nighter Makeup Setting Spray, 32,90 €.

Tuotteita myyvät kaikki Sokos Emotion -myymälät.

Ismon suosikkituotteet juhlaviin kampauksiin

Kosteuttava tehohoito luo pohjan kiiltäville kiharoille ja kauniille kampauksille.
Olaplex Nro. 8­ Bond Intense Moisture Mask, 33,90€.

Kestävien ja napakoiden kiharoiden salaisuus on hyvä pohjustustuote.
Sebastian Shine Define Hairspray, 34,90€. 

Laadukas hiuskiinne on luottotuote juhlakampauksen työstämiseen ja viimeistelyyn.
Sebastian Re-shaper Hairspray, 34,90€.

Tuotteita myy Sokoksen parturi-kampaamo Hyvä Olo.

 

Tampereen Sokoksen uudistumisesta on supistu jo hyvän aikaa. Kaikkien tunteman liikepaikan tulevaisuutta on työstetty yhdessä asiakkaiden, sokoslaisten ja muiden sidosryhmien kanssa. Vaikka toiveiden ja tarpeiden mukaisen uuden Sokoksen ensimmäiset merkit alkavat suunnitelmien mukaan näkyä jo tulevana kesänä, monen ison asiakastoiveen toteuttamiselle on vielä sijaa. Muutostyöt aloitetaan käyttötavaraosastoilta sekä ravintoloista. Suunnitteilla on myös ruokakaupan konseptin vaihtuminen Sokos Herkusta Prismaksi.

Hämeenkadulle vuonna 1974 avattu Sokos on ollut ikoninen osa katukuvaa ja elänyt tamperelaisten mukana kohta viisikymmentä vuotta.

– Kun Sokos avattiin, maailma oli monella tapaa toisenlainen. Kulutuskäyttäytyminen ja elämän syke ovat muuttuneet. Kivijalkakaupan on tarjottava asiakkaille ennen kaikkea elämyksiä, joita verkko-ostamisesta ei saa. Palveluiden pitää löytyä helposti yhdestä ja samasta paikasta – yllätyksellisyyttä, inspiroivaa ympäristöä ja kohtaamisia arvostetaan nyt enemmän kuin koskaan aiemmin, Pirkanmaan Osuuskaupan toimialajohtaja Ville Jylhä kuvailee.

Kauneuden ja muodin valikoimat tuodaan uusien osastokokonaisuuksien myötä esille entistä houkuttelevammin ja helpommin. Kuva: Jukka Salminen

Uudistus alkaa näkyä ensi kesänä

Uudistus tarkoittaa asiakkaille Sokoksen kokonaispalvelutarjooman kehittymistä kerros kerrokselta aina katolle asti. Muutostyöt on tarkoitus aloittaa katutasosta ja yläkerroksista kesällä 2022. Koko liikepaikan palvelut kehitetään monikanavaisuutta hyödyntäen keskustassa asuvien ja asioivien tarpeisiin.

– Sokoksen lähiympäristössä asuu yli 15 000 asukasta. Läntisen keskustan asiakkaat tarvitsevat elämän perustarpeita palvelevan keskittymän. Uusi Sokos on vastaus tähän, Ville toteaa.

Muodin ja kauneuden valikoima tuodaan uudenlaisten osastokokonaisuuksien myötä esille entistä houkuttelevammin ja helpommin.

– Meistä jokainen varmasti samaistuu asiakkaana siihen, että erityisesti talvella sovituskoppiin ahtautuminen voi tuskastuttaa. Haluamme nostaa valikoiman ohella myös vaatteiden sovituksen uudelle levelille ja tehdä siitä aidosti miellyttävän kokemuksen – jopa elämyksen, Ville visioi.

Uudistus ulottuu myös ravintolatarjoomaan tuoden uusia makumaailmoja tuttujen suosikkien rinnalle. Esimerkiksi Ravintola Herkku on jo pitkään ollut yksi Tampereen suosituimmista lounaspaikoista ja neljännen kerroksen kahvila-ravintolalta löytyy myös vankka fanijoukkonsa.

Ravintola Herkku lukeutuu Tampereen suosituimpiin lounaspaikkoihin. Kuva: Jukka Salminen

Keskustan halvin ruokakori, valtavin valikoima

Vuonna 2023 on tarkoitus aloittaa kaksikerroksisen Prisman rakentaminen kerroksiin –1 ja –2. Suomen ensimmäisestä suurkaupungin keskustaan sijoittuvasta hypermarketista tulee totutusta poikkeava Prisma. Prisman myötä myös koko Sokos-liikepaikan käyttötavaravalikoima täydentyy.

– Ruokakauppakonseptin muuttaminen on perusteltu liike. Prisma-konsepti taipuu moneen toimintaympäristöön, ja tuttujen kulmakivien lisäksi paikallisille toiveille ja tarpeille annetaan iso tila. Vertailukohtana voisi käyttää viime joulukuussa avattua Pirkkalan Prismaa, josta löytyy monia uniikkeja yksityiskohtia: Suomen ensimmäinen Prisma drive-in, yrttien vertikaaliviljelmä ja pirkanmaalaisista huippuosaajista koostuva ruokamaailma. Myös Sokoksen Prismassa tullaan näkemään mielenkiintoisia partnereita ja palveluita, Ville valottaa.

Prisma tulee tarkoittamaan keskustan halvimpia hintoja, herkullisuudesta tinkimättä. Kasvava päivittäistavaravalikoima mahdollistaa usean hintatason tuotteet jokaisessa tuoteryhmässä.

– Kaksikerroksinen Prisma mullistaa keskustan ruokakauppakentän ylivoimaisen isolla ja inspiroivalla valikoimallaan. Hektisen arjen helpottaminen ja herkullistaminen on tärkeä teemamme, ja heti valmiin ruoan ja takeawayn valikoimassa tullaankin laittamaan suuri vaihde silmään. Sokos Herkku on tunnettu asiantuntevasta palvelustaan ja kaupungin kattavimmasta palvelutiskistä. Näistä valttikorteista aiomme pitää kiinni jatkossakin, Ville hehkuttaa.

Palvelutistkin laadukkaasta tarjoomasta ja asiantuntevasta palvelusta aiotaan pitää jatkossakin kiinni. Kuva: Jukka Salminen

Asiakastoiveita ja uusia työkavereita

Sokosta suunnitellaan yhdessä asiakkaiden kanssa. Asiakastoiveita uudistuvaan Sokokseen aletaan kerätä vielä tämän vuoden puolella osoitteessa www.uusisokostampere.fi.

– Moni asia on vielä päättämättä, jotta toiveiden toteuttamiselle on aidosti sijaa. Kuulemme innolla niitä rohkeimpiakin ideoita – nyt saa antaa mielikuvituksen lentää, Ville kannustaa.

Uudistumisesta ja siihen liittyvistä kehitysehdotuksista on jo keskusteltu Sokoksen henkilökunnan kanssa, ja heiltä on saatu konkreettisia ideoita niin valikoimaan, palveluihin kuin elämyksellisyyteen ja visuaalisuuteenkin.

– Sokoslaiset ovat oman työnsä parhaita asiantuntijoita. Mistään toimivasta ei tietenkään ole tarkoituksenmukaista luopua vaan päinvastoin, hioa yhdessä asioita vieläkin paremmiksi. Vaikka myllerrystä osastojen ja hyllypaikkojen kanssa on taatusti luvassa, pyrimme palvelemaan läpi uudistuksen parhaalla mahdollisella tavalla. Myös rekryjä aukeaa projektin edetessä, Ville kertoo.

Lisätietoja:

Pirkanmaan Osuuskaupan toimialajohtaja Ville Jylhä, puh. 010 767 0079, ville.jylha@sok.fi

Viime kesänä Sokokselle avattu Rekin pop-up esimerkittää hyvin tulevaisuuden tahtotilaa uudenlaisten muotipalveluiden tarjoamisesta. Kuvassa Rekin toimitusjohtaja Bertta Häkkinen sekä Sokoksen naisten pukeutumisen myyntipäällikkö Tuula Markkula. Kuva: Laura Vesa

Kauneus kuuluu jokaiselle – ja siten myös sinä olet näiden synttäreiden päivänsankari! Emotion täyttää 21 vuotta, jonka myötä Emotion kutsuu kaikkia mukaan juhlimaan Synttäriviikolle 16.–22.8. Juhlan kunniaksi Emotion tarjoaa sinulle upean Synttäriviikon edun: 21 prosenttia alennusta normaalihintaisista kosmetiikkatuotteista verkkokaupassa sokos.fi  sekä normaalihintaisista tuotteista Emotion-myymälöissä.

Paljon onnea Emotion, paljon onnea me!

Emotion-synttäriviikon etu voimassa 16.–22.8. Etu ei koske lahjapakkauksia eikä erikoiskokoisia tuotteita.

Keskittämisestä palkitaan

Bonus on tapa palkita asiakkaat ja tutkitusti asiakkaille tärkeä syy kuulua osuuskauppaan. Kiitoksena keskittämisestä Bonusta saa 9.–15.8.2021 tehdyistä ostoista kaksinkertaisen määrän Pirkanmaan Osuuskaupan Prismoissa, S-marketeissa, Saleissa, ruoan verkkokaupassa, Sokoksella, Sokos Herkussa, Sokoksen Hyvä Olo -hoitolassa, Prisma parturi-kampaamoissa, S-market Orivesi parturi-kampaamossa, Emotioneissa ja Kukittamoissa. Kampanja ei ole voimassa liikenneasemien Sale-myymälöissä.

Bonus on oikeaa rahaa ja nyt sitä saa tuplana

Kun ostoja kertyy esimerkiksi viidellä sadalla eurolla kuukauden aikana, saa 3 %:n sijaan kampanja-ajan ostoista Bonusta 6 %. Yli 900 euron kuukausiostoilla bonusprosentti on 5 %, jolloin kampanjaostoista maksetaan 10 % Bonusta. Nyt siis voi saada jopa kymmenen prosenttia rahaa takaisiin jokaisesta käyttämästään eurosta! Lisäksi maksaessasi S-Etukortilla ostoistasi kertyy aina 0,5 % maksutapaetua.

Bonus tuplana kirjautuu automaattisesti ja se maksetaan normaalin Bonuksen mukana. Bonuskertymää on helppoa seurata S-mobiilista.

Kampanjaan kuuluvien ketjujen osalta Bonusta tai maksutapaetua ei kuitenkaan kerry yrityskortilla maksetuista tai yrityksille tehdyistä ostoista, sopimushinnoitelluista tai laskutettavista ostoista, välitysmyynnistä, kuten Veikkauksen Online- ja arpamyynnistä ja pääsylipuista, yli 1,2 % alkoholia sisältävistä juomista ja yli 2,8 % alkoholia sisältävistä elintarvikkeista, tupakkatuotteista, tupakan vastikkeista, tupakointivälineistä, tupakkajäljitelmistä, sähkösavukkeista ja nikotiininesteistä, tax free -ostoista, matkakorttien latauksista, pullopanttien palautuksista eikä lahjakorttien ostosta. Bonus tuplana -kampanjaostojen bonusprosentti määräytyy koko kuukauden bonusostojesi mukaan. Jos kaikki kuukausiostosi oikeuttavat 5 %:n Bonukseen, saat kampanja-aikana kampanjaan kuuluvista toimipaikoista tehdyistä ostoista 10 % Bonusta.

Kokki Marita Birkman tuntee Sokos Ravintola Herkun kuin omat esiliinan taskunsa. Hän on työskennellyt Osuuskaupan leivissä ja ruoan parissa 34 vuotta, ensin Sokoksen henkilöstöruokalan emäntänä, sen jälkeen Ravintola Herkun kokkina, sitten muutaman vuoden kahvionhoitajana, kunnes palasi Ravintola Herkun keittiöön tuttuun pestiin.

– Se, että olen viihtynyt pokkilaisena Sokoksella suurimman osan työurastani, johtuu myös työn mielekkyydestä: ruoanlaitto on aina ollut sydäntäni lähellä, Marita kertoo.

Myös ihanat työkaverit ovat saaneet viihtymään, niin Maritan kuin monet muutkin.

– Täällä on yhä samoja kasvoja kuin pari vuosikymmentä sitten. Ja Ravintola Herkun kantavan voiman, entisen emäntä Liisa Aro-Möllerin, kanssa tulee pidettyä yhtä, vaikka hän on jo eläkkeellä.

Tampereen lounasravintoloiden suunnannäyttäjä

Sokos Ravintola Herkku perustettiin 1980-luvun lopulla. Se on ollut alusta asti lounasravintola, ja tarjolla on ollut sekä lämmintä ruokaa että salaatteja.

– Ravintolamme oli ensimmäinen laatuaan, missään muualla Tampereella ei ollut lounasravintolaa tavaratalon yhteydessä. Myös valikoimamme oli edistyksellinen. Muualla ei ollut salaatteja esillä, mutta meillä ne ovat olleet johtoajatus alusta alkaen, Marita kertoo.

– Nykyään meillä on tarjolla 10–12 erilaista salaattia päivittäin ja myymme noin 250 annosta päivässä, ennen koronaa enemmänkin.

Marita muistelee, kuinka pienestä toiminta sai alkunsa: oli muutaman metrin mittainen palvelutiski ja pari pöytää, maksimissaan parikymmentä asiakaspaikkaa. Siitä on laajennuttu vähitellen, neliömetri ja pöytä kerrallaan. Nyt asiakaspaikkoja on parisataa.

80 litraa unkarilaista kastiketta

Sokos Ravintola Herkun salaatit ovat olleet menestyksekkäitä ja maineikkaita koko historiansa ajan. Marita näkee siihen monia syitä.

– Raaka-aineemme ovat aina todella hyviä. Kehitämme jatkuvasti uutta huomioiden maailman trendejä: reagoimme nopeasti esimerkiksi proteiinibuumiin, ja tällä hetkellä yksi suosikeista on kvinoapohjainen salaattimme. Broilersalaatit ja caesar ovat kestosuosikkeja. Uutuuksien ohella vakiintuneiden makujen kunnioittaminen on tärkeää. Perinteikkäimpiin suosikkeihin ei kajota.

– Jos tekisimme pelkästään trendiherkkuja, osa asiakkaistamme ei varmasti tulisi meille enää.

Kaiken yli Marita nostaa salaattikastikkeet.

– Ykkönen on unkarilainen kastike, jota tehdään noin 80 litraa viikossa. Jos se on loppu, asiakas kääntyy helposti kantapäillään. Jollei olisi itsesuunniteltuja ja -tehtyjä kastikkeita, ravintolamme ei olisi niin suosittu. Ne ovat bravuurimme.

Tamperelainen merkkivaatteiden second hand -edelläkävijä Rekki ja Pirkanmaan Osuuskauppa aloittavat yhteistyön. Entuudestaan verkkokauppana tunnettu toimija avaa toukokuun lopulla Sokokselle oman osaston, josta voi ostaa ja jonne voi viedä myytäväksi laadukkaita second hand  -vaatteita ja -asusteita. Lisäksi Pirkkalan ja Kalevan Prismoihin tulee Rekin droppi- eli vastaanottopisteet, joihin asiakas voi viedä myyntiin tarkoitettuja vaatteita.

Kalevan ja Pirkkalan droppipisteet toimivat itsepalveluperiaatteella, eli asiakas rekisteröi myytävät tuotteet ensin Rekin verkkosivuilla ja vie ne sen jälkeen droppipisteeseen. Droppipisteeltä vaatteet lähtevät Rekille kuntotarkastukseen ja hinnoitteluun. Jokainen Rekissä myytävä vaate on läpäissyt tarkat laatukriteerit: se on puhdas, ehjä, nykymuodin mukainen brändituote.

Sokoksen Rekki-osastolle kaavaillaan noin 300–400 tuotteen valikoimaa. Second handin tuominen shop-in-shop-tyylisesti perinteiseen tavaratalomiljööseen on kansainvälisesti tuore ilmiö.

– Asiakkaamme ovat jo jonkin aikaa toivoneet pop-upia, jossa pääsisi paikan päällä hypistelemään ja testailemaan vaatteita. Pohdimme pitkään sopivaa kumppania ja palvelumallia, jonka jälkeen otimme yhteyttä Pirkanmaan Osuuskauppaan. POK on meille ihanteellinen kumppani alueellisen vaikuttavuutensa ja tekemänsä vastuullisuustyön myötä. Tunnistimme tässä yhteistuumin valtavan potentiaalin, ja sen jälkeen asiat lähtivät nopeasti liikkeelle. Tuntuu hienolta ottaa uusi jännittävä askel kivijalkamyynnin puolelle, Rekin toimitusjohtaja Bertta Häkkinen (kuvassa) iloitsee.

– Toivotamme Rekin lämpimästi tervetulleeksi Sokokselle. Valikoimamme kattaa jo ennestään kotimaisten ja kansainvälisten huippubrändien rinnalla pirkanmaalaisten nuorien suunnittelijoiden merkkejä. Uusi second hand -osasto täydentää tätä kokonaisuutta hienolla, ennennäkemättömällä tavalla. Esimerkiksi Sokokselta hankittu laatuvaate voi nyt saada vielä useita lisävuosia, kun se pääsee Rekin kautta jonkun muun käytettäväksi, naisten pukeutumisen myyntipäällikkö Tuula Markkula Sokokselta kiteyttää.

Hyvä kiertämään ennakkoluuloja rikkoen

Rekki sai alkunsa vuonna 2015, kun Bertta pohti kollegansa Tero Ylösen kanssa kaupan alan tulevaisuutta: Suomesta puuttui palvelu, jonka avulla käytettyjen ja hyvin pidettyjen merkkivaatteiden myynti ja ostaminen olisi helppoa. Uusi palvelu sai jo testivaiheessa suuren suosion, ja tänä päivänä Rekki työllistää 18 henkilöä Suomessa ja Virossa. Viime vuonna yritys haki onnistuneesti joukkorahoitusta kansainvälistymiseen ja tavoittelee nyt Euroopan markkinajohtajuutta.

– Vaatteiden tuotanto on maailmassa tuplaantunut viimeisen 15 vuoden aikana ja samalla niiden käyttöikä on lyhentynyt. Tutkimusten mukaan osaa vaatteista saatetaan käyttää ainoastaan seitsemästä kymmeneen kertaa, mikä tarkoittaa sitä, että kuluttajien kaappeihin jää ennätysmäärä käyttämättömiä vaatteita. Jopa kolmasosaa suomalaisten omistamista vaatteista ei ole käytetty yli vuoteen. Rekin missio on rikkoa käytettyihin vaatteisiin liitettyjä nuhjuisia ennakkoluuloja ja tehdä second hand -ostokokemuksesta yhtä laadukasta, inspiroivaa ja tyylikästä kuin se uusien tuotteiden kohdalla on, Bertta linjaa.

Pirkanmaan Osuuskaupan palveluliiketoiminnan kehityspäällikkö Mia Häkkisen on helppo yhtyä Bertan sanoihin. Kiertotalous on yksi S-ryhmän vastuullisuusohjelman pääteemoista.

– Tuotteiden elinkaaren pidentäminen on tällä hetkellä merkityksellisempää kuin koskaan aiemmin. Arvopohjainen kuluttaminen korostuu, ja meillä on isona toimijana tärkeä rooli ja vastuu auttaa asiakkaitamme tekemään kestäviä valintoja. Yhteistyö Rekin kanssa on tästä upea esimerkki: kun second hand -palvelu tuodaan lähelle asiakkaan arkea, tässä tapauksessa ruokakauppa- ja tavaratalokäynnin yhteyteen, kynnys sen hyödyntämiseen madaltuu.

Lisätietoja:

Pirkanmaan Osuuskaupan palveluliiketoiminnan kehityspäällikkö Mia Häkkinen, puh. 010 767 2527, mia.k.hakkinen@sok.fi

Rekin perustajajäsen, toimitusjohtaja Bertta Häkkinen, 044 362 8787, bertta.hakkinen@rekki.fi

Pirkanmaan Osuuskauppa tarkoittaa ruokaa, palveluita ja loistavia asiakaskokemuksia. Meidät omistaa 207 000 asiakasomistajaa. Osuuskauppana tavoitteemme on luoda asiakkaillemme helpompia hetkiä ja lisätä hyvinvointia. Annamme toimintamme hyödyn asiakasomistajille edullisimpina hintoina, palkitsemisena ja vastuullisesti rakennetuilla, laadukkailla palveluilla yli sadassa liikepaikassa ja verkossa 3 000 työntekijän voimin.

Rekki on vuonna 2015 perustettu verkkokauppa laadukkaiden second hand -tuotteiden ostajille ja myyjille. Rekki tarjoaa ekologisesti kestävän tavan shoppailla ja helpon tavan laittaa kiertoon itselle tarpeettomaksi käyneet vaatteet. Rekin missiona on pidentää vaatteiden elinkaarta, jotta maailma olisi elinkelpoinen vielä tulevaisuudessakin. Yrityksellä on varasto Nokian Nansotalossa ja se työllistää yhteensä 18 henkeä.

 

Pirkanmaan Osuuskaupan ainoita omistajia ovat asiakkaat, jotka saivat vuonna 2020 yhteensä 33,4 miljoonaa euroa Bonusta eli rahaa takaisin ostoksistaan. Homma toimii niin, että enemmän ostoja keskittämällä, saa enemmän etua. Bonustelu hyödyttää kuitenkin myös vähemmän ostavia kuten pientalouksia, koska rahaa alkaa kertyä jo viidenkymmenen euron kuukausittaisista ostoista.

Nyt keskittäminen kannattaa

Bonus on tapa palkita asiakkaat ja tutkitusti asiakkaille tärkeä syy kuulua osuuskauppaan. Tästä syystä kiitoksena Bonusta saa 8.–14.3.2021 tehdyistä ostoista kaksinkertaisen määrän Pirkanmaan Osuuskaupan Prismoissa, S-marketeissa, Saleissa ja Sokos Herkussa. Kampanja ei ole voimassa liikenneasemien Sale-myymälöissä.

Bonus on oikeaa rahaa ja nyt sitä saa tuplana

Kun ostoja kertyy esimerkiksi viidellä sadalla eurolla kuukauden aikana, saa 3 %:n sijaan kampanja-ajan ostoista Bonusta 6 %. Yli 900 euron kuukausiostoilla bonusprosentti on 5 %, jolloin kampanjaostoista maksetaan 10 % Bonusta. Nyt siis voi saada jopa kymmenen prosenttia rahaa takaisiin jokaisesta käyttämästään eurosta!

Bonus tuplana kirjautuu automaattisesti ja se maksetaan normaalin Bonuksen mukana. Bonuskertymää on helppoa seurata S-mobiilista.

Kampanjaan kuuluvien ketjujen osalta Bonusta ei kuitenkaan kerry yrityskortilla maksetuista tai yrityksille tehdyistä ostoista, sopimushinnoitelluista tai laskutettavista ostoista, välitysmyynnistä, kuten Veikkauksen Online- ja arpamyynnistä ja pääsylipuista, yli 1,2 % alkoholia sisältävistä juomista ja yli 2,8 % alkoholia sisältävistä elintarvikkeista, tupakkatuotteista, tupakan vastikkeista, tupakointivälineistä, tupakkajäljitelmistä, sähkösavukkeista ja nikotiininesteistä, tax free -ostoista, matkakorttien latauksista, pullopanttien palautuksista eikä lahjakorttien ostosta. Bonus tuplana -kampanjaostojen bonusprosentti määräytyy koko kuukauden bonusostojesi mukaan. Jos kaikki kuukausiostosi oikeuttavat 5 %:n Bonukseen, saat kampanja-aikana kampanjaan kuuluvista toimipaikoista tehdyistä ostoista 10 % Bonusta.

Lue lisää: bonustuplana.fi.