Ruoan tilaaminen verkosta tuo helpotusta paitsi arkeen myös leppoisuutta lomakauteen. Ruoan verkkokaupan keräilijä Kitty Lähteenmäki tykkää työstään, mihin yksi syy on se, että hän saa samalla inspiraatiota omaankin kokkailuunsa poimiessaan asiakkaiden ruokatilauksia.

Kittyn mielestä on hauskaa koittaa itsekseen arvuutella asiakkaiden ostoslistojen perusteella, mitä kukakin on suunnitellut kokkaavansa.

– Viime viikolla minulle iski töissä ihan järjetön nachopeltihimo, kun asiakkaan tilauksesta löytyivät tuon suolapalan tarveaineet. Välillä vastaan tulee myös itselle vieraampia tuotteita – hetki sitten etsiskelin asiakkaalle tahinitahnaa, Kitty kertoo.

Keräilijöiden määrä kasvaa vauhdilla

Kitty kerää S-kaupat.fi-verkkokaupan saapuneita ruokatilauksia hyvin erilaisia määriä päivästä riippuen, sillä hän työskentelee Osuuskaupan henkilöstöpoolin kautta viidessä toimipaikassa eri puolilla Pirkanmaata. Henkilöstöpooli on Pirkanmaan Osuuskaupan sisäinen henkilöstöpankki, jossa on tällä hetkellä noin 60 työntekijää.

– Vaihteleva työ sopii minulle hyvin, sillä opiskelen töiden ohella merkonomiksi Tredun ja Pirkanmaan Osuuskaupan yhteiskoulutuksessa. Joskus keräilen ruoan verkkokaupan ostoksia koko päivän Kangasalan Prismassa, toisinaan taas teen monipuolista myyjän työtä S-marketeissa. Päätoimipaikkani on Ruoveden S-market, jonne ruoan verkkokauppa tuli osaksi arkea keväällä 2021.

Kun Kitty aloitti työt henkilöstöpoolissa pari vuotta sitten, tekijöitä oli vain seitsemän. Poolilaisten määrän kasvu johtuu pitkälti pandemian aiheuttamista kaupan alan muutoksista. Pirkanmaan Osuuskaupan ruoan verkkokaupan myynti tuplaantui sekä vuonna 2020 että 2021, ja uusia noutopisteitä perustetaan jatkuvasti.

– Asiakkaat ovat löytäneet ruoan verkkokaupan ilahduttavalla tavalla ja siksi uusia työkavereita tarvitaan keräilyyn lähes koko ajan lisää. Vaikka teknologia mullistaa työnkuvaa, hommat eivät varmasti lopu vaan muuttavat vain muotoaan, Kitty pohtii.

Viikonloppuisin verkkokauppa-asiakkaat grillaavat

Kesän mökkikausi vilkastuttaa verkkokauppaa Ruoveden S-marketissa. Kitty paljastaa, että jo kevään aurinkoiset viikonloput lisäsivät verkko-ostosten määrää:

– Perjantai on aina vilkkain verkkokauppapäivä. Viikonloppuisin ostoslistoilta löytyy enemmän grillattavaa ja muita herkkuja. Arjen nettiostokset ovat yleisemmin perusruokia. Ruoan verkkokaupasta ostetaan tasaisesti myös pesuaineita, paristoja, kattiloita ja muita pieniä kodin tarvikkeita.

Keräilijä arvelee, että ruoan verkkokauppaa käyttävät erityisesti lapsiperheet ja muut kiireiset arjen sankarit, jotka arvostavat läheisille ja harrastuksille pyhitettyä vapaa-aikaa.

– Verkkokauppa tuo elämään vapautta, kun aikaa ei kulu tuotteiden etsiskelyyn kaupan hyllyväleissä. Viikkoon saattaa ilmestyä monta lisätuntia, kun voi noutaa valmiiksi pakatut ostokset lokerosta tai tilata ne kotiovelle.

Verkkokauppakerääjillä on käytössään oma Keräytin-sovellus, joka kertoo tuotteiden sijainnin myymälässä.

Keräilijä etsii kaupasta tuotteen kuin tuotteen

Toisin kuin voisi luulla, keräilijän työ ei ole lainkaan yksinäistä. Kitty on jatkuvasti yhteydessä työkavereihin korvanapin kautta, ja aina häneltä löytyy aikaa jutustella myös asiakkaiden kanssa. Keräilijää kannattaa nykäistä hihasta varsinkin silloin, jos ei itse tahdo löytää tuotteita kaupasta – keräilijöiden käyttämä Keräytin-sovellus paljastaa, missä purkit ja pöperöt piileskelevät.

Asiakkaat antavat keräilijöille melko runsaasti palautetta verkkokaupan palautepalvelun kautta, ja kaikki kommentit päätyvät heille asti. Risuja tulee toisinaan esimerkiksi puuttuvista tuotteista, mutta onneksi ruusuja satelee runsaasti. Puuttuvien tuotteiden taidokas korvaaminen on myös oma taitolajinsa.

– Viime viikolla asiakkaan tilaama makuvesi oli kaupasta loppu. Soitin hänelle ja kysyin, mitä makua hän haluaisi puuttuvan juoman tilalle. Asiakas oli jättänyt tästä pienestä sydänteosta vuolaat kiitokset. Siitä tuli tosi hyvä mieli! Kitty hymyilee.

Lähituottajien aarteet myös ruoan verkkokaupasta

Kitty kannustaa kesämökkeilijöitä testaamaan ruoan verkko-ostamista mökkikunnassa. Varsinkin pitkän ajomatkan jälkeen lomatunnelmaa kohottaa kummasti, jos limpparit ja saunamakkarat voi koukata nopsasti mukaan mökin lähikaupan lokerosta.

– Kannattaa myös tsekata, mitä paikallisia herkkuja mökkikunnan S-kaupat tarjoilevat. Ruoveden S-marketista suosittelen ehdottomasti hakemaan kesälomareissulle Marittan Kasvitarhan tomaatteja ja kurkkuja! Mehevät lähivihannekset ovat niin suosittuja, että mökkiläiset ovat kyselleet niitä huhtikuusta lähtien, Kitty hehkuttaa.

Kittyn vinkit ruoan verkkoshoppailijalle

Pirkanmaan Osuuskaupan verollinen myynti nousi viime vuonna ennätykselliseen 1,2 miljardiin euroon ja veroton myynti ensi kertaa historiassa yli miljardin euron. Toiminnan tulos oli hieman yli 25 miljoonaa euroa. Hyvän myynnin myötä myös Pirkanmaan Osuuskaupan asiakasomistajille maksetun Bonuksen määrä kipusi viime vuonna kaikkien aikojen korkeimpaan lukuun, 35 miljoonaan euroon. Ennätyksellinen Bonus ja markkinoiden edullisimmat päivittäistavarahinnat toteuttivat osuuskaupan perustehtävää hyvin. Hienosti sujuneen ruokahuollon ja yhä suurempien asiakasvirtojen hyvän hoidon johdosta Pirkanmaan Osuuskaupan työntekijöille maksetaan vuosipalkkion lisäksi poikkeuksellinen koronabonus.

Pirkanmaan Osuuskaupan myynti kasvoi viime vuonna yhteensä 6 prosenttia edellisvuodesta. Päivittäistavarakauppa kasvoi 4,1 prosenttia, käyttötavarakauppa kasvoi 7 prosenttia ja ravintolakaupan myynti laski 10 prosenttia. Polttoneste- ja autopesukaupan myynti kasvoi peräti 24 prosenttia.

Vuonna 2021 S-ryhmän ruoan verkkokaupan tilausjärjestelmä uusiutui, ja samalla Pirkanmaan Osuuskaupan ruoan verkkokaupan noutopisteiden määrää kasvatettiin edelleen. Pirkanmaan Osuuskaupan ruoan verkkokaupan myynti on tuplaantunut sekä vuonna 2020 että 2021, eli uuden palvelun kysynnän kasvu on kova. Päivittäistavaran verkkokaupassa Pirkanmaan markkina on toiseksi suurin markkina pääkaupunkiseudun jälkeen.

Investointeja tehtiin yhteensä 35,5 miljoonalla eurolla: Useissa S-marketeissa ja Saleissa jatkettiin edellisenä vuonna käynnistyneitä liikeidea- ja miljööuudistuksia ja tehtiin asiakaspalvelua ja energiatehokkuutta parantavia kiinteistö- ja kalustouudistuksia, joilla otetaan askelia kohti S-ryhmän yhteistä hiilinegatiivisuustavoitetta. Lisäksi sähköautojen latausverkostoa laajennettiin, ja ABC-palveluita uudistettiin useilla paikkakunnilla. Sastamalaan avattiin uusi ABC-autonpesuyksikkö ja -automaattiasema, ja Sastamalan Prisman rakentaminen käynnistettiin.

Bonusta Pirkanmaan Osuuskaupan asiakasomistajille maksettiin ennätysmäärä, hieman yli 35 miljoonaa euroa. Vuonna 2020 maksetun Bonuksen määrä oli 33,4 miljoonaa euroa.

Työntekijöille koronabonus erinomaisesta työstä

Koko Pirkanmaan Osuuskaupan henkilökunta kuuluu vuosipalkkiojärjestelmään. Vuosipalkkiota maksetaan hyvästä viime vuodesta ja toimipaikan yhteisiin tavoitteisiin pääsystä työntekijöille maksimissaan 2000 euroa. Osa-aikaisille työntekijöille vuosipalkkio maksetaan suhteessa tehtyihin työtunteihin.

Kiitoksena erinomaisesta työstä Pirkanmaan Osuuskauppa maksaa jokaiselle työntekijälleen vuodesta 2021 lisäksi poikkeuksellisen koronabonuksen. Bonus maksetaan suhteessa tehtyihin työtunteihin ja on maksimissaan 500 euroa kokoaikaiselle työntekijälle.

– Jokainen Pirkanmaan Osuuskaupan työntekijä on koronan keskellä venynyt työssään yhteiskunnan huoltovarmuuden turvaamiseksi ja asiakkaidemme turvallisen asioinnin edistämiseksi – jo toisena vuonna peräkkäin. Jokainen työntekijämme on ansainnut erinomaisesta työstään ja asenteestaan ylimääräisen palkkion, kiittää Pirkanmaan Osuuskaupan toimitusjohtaja Timo Mäki-Ullakko.

Lisätietoja:

Pirkanmaan Osuuskaupan toimitusjohtaja Timo Mäki-Ullakko, puh. 010 767 0070, timo.maki-ullakko@sok.fi

Jutun kirjoittanut Roosa Tuomi työskentelee Lempäälän S-marketissa.

Olen se tyyppi, joka ripustaa jouluvalot ikkunaan jo syyskuussa. Rakastan joulua. Siksi on ollut erityisen kutkuttavaa päästä kokemaan joulutohina ensimmäistä kertaa nyt myös kaupan puolella. Aloitin työt Lempäälän S-marketissa viime kesänä ja olen tohkeissani seurannut joulusesongin rakentumista hyllyihin – ensimmäiseksi joulumakeiset ja -kalenterit, sitten piparitaikinat ja lopulta perinteiset jouluruoat. Ah, parasta!

Joulussa minulle tärkeintä on rauhoittuminen. On ihanaa tunnelmoida kynttilänvalossa jouluherkkuja maistellen ja viettää aikaa läheisten kanssa. Ei ihme, että joulua sanotaan valon juhlaksi.

Monelle joulu on kuitenkin varsin raskasta aikaa. On stressiä ja kiirettä. Tuskailua kaupan hyllyllä. Varsinkin tänä vuonna, kun pääsemme jälleen ”luvan -kanssa” viettämään aikaa perheen ja suvun kanssa, voi moni kokea turhankin isoja –paineita esimerkiksi tarjoiluista. Sinkoilu paikasta toiseen vie voimat ja varastaa lopulta ajan perheen yhteisiltä hetkiltä.

Joulun voi onneksi hoitaa helpomminkin. Me osuuskauppalaiset olemme luoneet palveluita, jotka auttavat juhlavalmisteluissa ja vapauttavat aikaa oikeasti -tärkeille asioille. Esimerkiksi S-kaupat.fi:stä saat tilattua kaikki joulupöydän antimet. Kyseessä on S-ryhmän uusi ja helppokäyttöisempi ruoan verkkokauppa, joka tulee pikkuhiljaa korvaamaan nykyisen Foodien. S-kaupat.fi:hin on syksyn aikana siirtynyt meiltä Pirkanmaaltakin jo useampi toimipaikka, ja sen tavoitteena on helpottaa arkea ja juhlaa entistä paremmin.

Tiesithän, että myös Prismojemme ja S-marketiemme Ruokatorin herkut, kuten viipaloidun kinkun, rosollin, laatikot ja vaikkapa itse tehdyn riisipuuron, saat tilattua verkkokaupasta ilman lieden äärellä huhkimista? Mieti, mihin kaikkeen tuon ruoanlaittoon kuluvan ajan voisi käyttää!

Jos kuitenkin päätät pistäytyä kaupassa, lupaamme tehdä ostosreissustasi sujuvan ja mukavan. Kysy rohkeasti apua Ruokatoriemme mahtavilta asiantuntijoilta – reseptejä ja ohjeita on takuuvarmasti tarjolla. Sivulta 5 saat jo vinkkejä siihen, millaista joulukalaa juhlapyhinä kannattaa tarjoilla.

Moni laittaa tänä vuonna pitkästä aikaa korkkarit kattoon ja suuntaa pikkujouluihin ja uudenvuoden pippaloihin. Mitäpä jos jättäisit juhlavalmistelut -ammattilaisen huoleksi? Sokos Emotion ja Hyvä Olo -parturi-kampaamo auttavat meikki- ja hiustuotteiden valinnassa ja taikovat juhlalookin hetkessä. Ansaitset myös oman hemmotteluhetken, onhan joulu aikaa myös itselle.

Ihanaa joulun odotusta!

Aamupalapöytään tuore lämmin leipä tai illan leffaherkut kouraan kotoa poistumatta? Tampereen kahdessa Salessa alkoi tällä viikolla kahden uudenlaisen ruoan kotiinkuljetuspalvelun pilotointi. Tampellan Salessa testataan Sale Klubia, jossa lähialueen asukkaat voivat tilata euron päivähinnalla isoja tai pieniä ruokaostoksia kotiovelle kuusi kertaa päivässä. Puutarhakadun Salessa puolestaan kokeillaan alle neljän euron hintaista pikatoimitusta, joka lupaa ostokset asiakkaalle tunnin sisällä.

Sale Klubiin etukäteen ilmoittautuneet Tampellan asukkaat pääsevät kokeilemaan huolettomampaa arkea seuraavat kaksi kuukautta. Klubi-jäsenillä on mahdollisuus tilata ruokaostokset kotiin tunnin varoajalla jopa kuusi kertaa päivässä. Jäsenyys maksaa euron päivässä, eikä tilauksille ole euro- tai tuotemäärään sidottua minimi- tai maksimirajaa.

– Tampellan testiryhmään on vielä muutama paikka vapaana ja siihen voi ilmoittautua osoitteessa Saleklubi.fi. Arvelemme Sale Klubin istuvan erityisen hyvin juuri keskustan hektiseen sykkeeseen. Nyt saa elää hetkessä oikein luvan kanssa, kun viikon ruokia ei tarvitse suunnitella etukäteen ­– mielekkään lounaan saa päättää vasta nälän kurniessa eikä aamullakaan ole syytä huolestua, jos huomaa kahvimaidon loppuneen. Apu löytyy nopeasti, Pirkanmaan Osuuskaupan ruoan verkkokaupan kehittämispäällikkö Iida Dimov (kuvassa) nauraa.

Uudenlaista herkkua Suomessa

Klubi-asiakkaan tulee tilata ostokset viimeistään tuntia ennen haluttua toimitusaikaa. Tilaaminen, maksaminen ja toimituksen seuranta hoituvat S-ryhmän uuden ruoan verkkokaupan, S-kaupat-sovelluksen kautta.

Klubilaisten tilausvalikoima kattaa koko Tampellan Salen tarjooman. Toimituksen aikaikkunoita löytyy arkisin ja lauantaisin kuusi, sunnuntaisin neljä. Klubi-kokeilu on tarjolla reitin varrella asuville asiakkaille, ja tilaukset toimittaa Sale Klubin oma kuski.

– Ruoan verkkokaupan klubimalli on Suomessa vielä uudenlainen juttu, ja lähdemme innolla testaamaan ja kehittämään tätä palvelua yhdessä asiakkaidemme kanssa, Iida hehkuttaa.

Puutarhakadulta pikatoimitetaan alle tunnissa

Tampellan Salen lisäksi myös toinen Tampereen keskusta-Sale aloitti tällä viikolla oman kuljetuspalvelunsa testaamisen. Puutarhakadun Salesta pystyy tilaamaan marras- ja joulukuun ajan maanantaista sunnuntaihin kello 10–21 3,90 euron hintaisia pikatoimituksia, jotka lupaavat ruokaostokset kotiovelle tunnin sisällä. Tilaus tehdään tässäkin tapauksessa S-kaupat-sovelluksen kautta, eli asiakas kerryttää samalla Bonusta. Pikatoimituksissa ostosten minimitilaus on kymmenen euroa.

– Puutarhakadun Salen pikatoimitukset ovat kaikkien lähialueen asukkaiden saatavilla joulukuun loppuun asti. Toisinaan ruokaostosten täydennystarve on äkillinen, eikä perinteinen ruoan verkkokauppa taivu siihen. Näiden pilottien avulla pääsemme haastamaan itseämme ja testaamaan, mitä uutta ja erilaista Salen helppous ja nopeus voivat asiakkaalle tarkoittaa, Iida kuvailee.

Tampereen lisäksi myös HOK-Elanto testaa parhaillaan klubimallia Wallininkujan ja Herttoniemen Alepoissa sekä pikatoimituksia Sellon ja Elielin Alepoiden lähialueilla.

Ruoan verkkokaupan kasvu kiihtyy

Pilottien ohella Pirkanmaan Osuuskaupan ruoan verkkokauppa on kahden vuoden aikana kasvattanut muskeleitaan monella saralla. Verkkokaupan myymäläverkosto on laajentunut neljästä toimipaikasta 25:een ja henkilöstömäärä kolmestakymmenestä työntekijästä 140:een. Kotiinkuljetus kattaa tällä hetkellä Tampereen, Pirkkalan, Lempäälän, Nokian, Ylöjärven ja Kangasalan.

–  Ruoan verkkokaupan kysyntä kasvaa koko ajan ja sen kehittäminen on yksi tärkeimmistä tulevien vuosien painopisteistämme. Verkoston kasvattamisen lisäksi palvelun parantaminen on tarkoittanut esimerkiksi uusien toimintamallien ennakkoluulotonta testaamista. Siirrymme parhaillaan myös Foodie.fi-palvelusta uuteen helppokäyttöiseen tilausalustaan: Jo auki oleva uusi S-kaupat-sovellus tulee kokoamaan yhteen kaikki S-ryhmän ruoan verkkokaupan myymälät ja palvelut, Iida valottaa.

Lisätietoja:

Pirkanmaan Osuuskaupan ruoan verkkokaupan kehittämispäällikkö Iida Dimov, iida.dimov@sok.fi, 010 767 2893

Pirkanmaan Osuuskaupan ruoan verkkokaupan noutopisteet:

Keskittämisestä palkitaan

Bonus on tapa palkita asiakkaat ja tutkitusti asiakkaille tärkeä syy kuulua osuuskauppaan. Kiitoksena keskittämisestä Bonusta saa 9.–15.8.2021 tehdyistä ostoista kaksinkertaisen määrän Pirkanmaan Osuuskaupan Prismoissa, S-marketeissa, Saleissa, ruoan verkkokaupassa, Sokoksella, Sokos Herkussa, Sokoksen Hyvä Olo -hoitolassa, Prisma parturi-kampaamoissa, S-market Orivesi parturi-kampaamossa, Emotioneissa ja Kukittamoissa. Kampanja ei ole voimassa liikenneasemien Sale-myymälöissä.

Bonus on oikeaa rahaa ja nyt sitä saa tuplana

Kun ostoja kertyy esimerkiksi viidellä sadalla eurolla kuukauden aikana, saa 3 %:n sijaan kampanja-ajan ostoista Bonusta 6 %. Yli 900 euron kuukausiostoilla bonusprosentti on 5 %, jolloin kampanjaostoista maksetaan 10 % Bonusta. Nyt siis voi saada jopa kymmenen prosenttia rahaa takaisiin jokaisesta käyttämästään eurosta! Lisäksi maksaessasi S-Etukortilla ostoistasi kertyy aina 0,5 % maksutapaetua.

Bonus tuplana kirjautuu automaattisesti ja se maksetaan normaalin Bonuksen mukana. Bonuskertymää on helppoa seurata S-mobiilista.

Kampanjaan kuuluvien ketjujen osalta Bonusta tai maksutapaetua ei kuitenkaan kerry yrityskortilla maksetuista tai yrityksille tehdyistä ostoista, sopimushinnoitelluista tai laskutettavista ostoista, välitysmyynnistä, kuten Veikkauksen Online- ja arpamyynnistä ja pääsylipuista, yli 1,2 % alkoholia sisältävistä juomista ja yli 2,8 % alkoholia sisältävistä elintarvikkeista, tupakkatuotteista, tupakan vastikkeista, tupakointivälineistä, tupakkajäljitelmistä, sähkösavukkeista ja nikotiininesteistä, tax free -ostoista, matkakorttien latauksista, pullopanttien palautuksista eikä lahjakorttien ostosta. Bonus tuplana -kampanjaostojen bonusprosentti määräytyy koko kuukauden bonusostojesi mukaan. Jos kaikki kuukausiostosi oikeuttavat 5 %:n Bonukseen, saat kampanja-aikana kampanjaan kuuluvista toimipaikoista tehdyistä ostoista 10 % Bonusta.

Koronan myötä ihmiset ovat innostuneet tilaamaan yhä enemmän ruokaa ja päivittäistavaroita verkkokaupasta. Nyt Pirkanmaan Osuuskaupan ruoan verkkokauppaketjuun on liittynyt Prismojen rinnalle monia S-marketeja.

Ruoan verkkokauppa on viimeisen vuoden aikana kasvanut räjähdysmäisesti. Pirkanmaan Osuuskaupan ruoan verkkokaupan myynti on kolminkertaistunut ja ruoan verkkokaupan parissa työskentelevien ihmisten määrä liki viisinkertaistunut. Myös uusia keräily- ja jakelupisteitä on perustettu reilusti.

– Viime vuoden alussa ruoan verkkokaupan keräily ja kuljetukset olivat keskittyneet yhteen Prismaan, mutta noutopisteitä oli muutamassa muussakin Prismassa. Nyt verkkokauppaketjussa ovat mukana kaikki Pirkanmaan Prismat ja jopa 14 S-marketia. Prismoista saa verkkokaupasta tilatut ostokset joko itse noudettuna tai kotiin kuljetettuna. S-marketeista voi itse noutaa verkkokaupasta tilatut ruokaostokset. Meillä on myös meneillään kokeilu, jossa Woltin kautta voi tilata ruokaa kotiin Amurin, Osmonmäen ja Hervannan Sale-myymälöistämme, kertoo Pirkanmaan Osuuskaupan ruoan verkkokaupan kehittämispäällikkö Iida Dimov.

Verkkokauppa auttaa arjessa ja lisää elämään luksusta

Osuuskaupan ruoan verkkokaupasta voi tilata ruokaa ja rajoitetusti päivittäistavaroita kuten pesuaineita ja hygieniatuotteita. Iida kertoo, että tyypillisesti verkkokaupasta ostetaan kerralla enemmän tuotteita kuin kivijalkakaupoista, mutta pienempiäkin ostoksia voi toki tehdä.

– Moni ostaa esimerkiksi viikon ruoat kerralla. Myös painavampia juttuja, kuten kivennäisvesipulloja, tilataan kerralla reilusti. Kauppakasseihin päätyy niin tuore- ja kuivatuotteita kuin pakasteitakin.

Prisman verkkokaupan suurin käyttäjäryhmä on lapsiperheet. Iida arvelee, että sama porukka pitää kärkipaikkaa myös S-marketien verkkokaupassa.

– Monelle asiakkaalle verkkokauppa on arjen luksusta. Se vapauttaa kaupassakäyntiaikaa muuhun tekemiseen, Iida pohtii.

Verkkokauppaa suosivat myös asiakkaat, jotka haluavat koronan vuoksi vältellä fyysistä kontaktia muihin ihmisiin. Myös ikääntyneet ovat ottaneet ruoan verkkokaupan omakseen.

– Moni vanhempi asiakas on ruoan verkkokaupan ansiosta voittanut pelkonsa tietotekniikkaa kohtaan! Muiltakin asiakkailta palvelu kerää kiitosta kätevyytensä ansiosta, Iida kannustaa.

Valmiiksi kerätyt ostokset voi noutaa myymälästä tai tilata kotiovelle

Ruoan verkkokauppatilauksen hinta riippuu paikasta ja jonkin verran myös ajasta. Nopeasta toimituksesta joutuu pulittamaan hieman enemmän kuin silloin, jos voi odottaa ostoksiaan pari päivää.

Tilauksen keräilymaksu on asiakasomistajille Prismoissa alkaen 4,90 euroa ja useimmissa S-marketeissa alkaen 5,90 euroa. Se veloitetaan silloin, kun asiakas noutaa valmiiksi kerätyt ostokset itse verkkokaupan noutopisteestä.

Jos ostokset haluaa kotiin kannettuina, kuljetusmaksun lähtöhinta on 9,90 euroa. Ilman S-Etukorttia keräilyn hinta on alkaen 7,90 euroa ja kotiinkuljetuksen hinta alkaen 18,90 euroa.

Verkkokaupasta ostetun ruoan kotiinkuljetusalue laajenee Pirkanmaalla koko ajan. Se käsittää Tampereen lisäksi jo Pirkkalan, Kangasalan, Nokian ja Lempäälän.

– Varsinkin autottomille on tärkeää, että ostokset saa tilattua kotiin saakka kannettuina. Noutopalvelu on kuitenkin edullisempi ja siksi monelle houkuttelevampi vaihtoehto, Iida toteaa.

S-ryhmän oma verkkokauppasovellus korvaa pian Foodien

Pirkanmaan Osuuskaupan ruoan verkkokauppaan pääsee kännykällä tai tietokoneella Foodie-sovelluksen kautta. Iida kertoo, että kuluvan vuoden aikana otetaan käyttöön S-ryhmän oma S-kaupat.fi-verkkokauppa, jonka luvataan olevan entistä helppokäyttöisempi ja selkeämpi.

– S-kaupat.fi-verkkokauppa on rakennettu S-ryhmän omiin tarpeisiin sopivaksi. Siksi parannukset ja päivitykset saadaan jatkossa tehtyä alustalle paljon joustavammin, Iida lupaa.

S-kaupat.fi-verkkokauppa on Pirkanmaalla jo Sokos Herkussa käytössä. Tavoite on, että kuluvan vuoden aikana uusi verkkokauppa tulee kokonaan korvaamaan Foodien. Siirtymästä tiedotetaan asiakkaita hyvissä ajoin.

Verkkokaupan kehittämispäällikkö uskoo, että verkkokauppa on tullut jäädäkseen kivijalkakaupan rinnalle.

– Monelle nuorelle verkosta ostaminen on jo oletusvaihtoehto, ja nyt koronan vuoksi moni muukin on tottunut käyttämään verkkokauppaa. Teemme kovasti töitä sen eteen, että tulevaisuudessa palvelu muuttuu aina vain kattavammaksi, Iida vakuuttaa.

 

Iida suosittelee verkkokauppaa, koska…

  1. saatat välttyä turhilta heräteostoksilta. Toki uutuusjäätelöitä saa ja pitää kesän kunniaksi kuitenkin klikata koriin.
  2. säästät aikaa itsellesi tärkeisiin asioihin. Voit nauttia vaikka ulkoilusta sillä välin, kun joku muu etsii ostoksesi kaupan hyllyiltä.
  3. vähennät ruokahävikkiä ja säästät rahaa, kun suunnittelet ostoksesi tarkemmin.

 

Nouda verkko-ostoksesi näistä S-marketeista

Hämeenkyrö

Ikaalinen

Mänttä

Orivesi

Parkano

Pälkäne

Ruovesi

Sastamala

Toijala

Urjala

Valkeakoski

Virrat

Lempäälä (Prisman noutopiste)

Ylöjärvi (Prisman noutopiste)