3.12.2020
Pirkkalan S-market sulki eilen ovensa vihoviimeisen kerran ja avasi ne tänä aamuna Pirkanmaan tuoreimpana Prismana. Ympäri vuorokauden auki oleva kokonaisuus lupaa helpottaa terveellisten ja mielenkiintoisten valintojen tekemistä. Muutosta on ohjannut vahva kunnianhimo, mikä näkyy paikallisten toiveiden kuunteluna: valikoimaa, palveluita ja ilmettä on rakennettu yhdessä, ja saman katon alle on koottu myös osuva kattaus asiakkaiden suosikkiravintoloita.
Viimeisen puolen vuoden aikana Pirkkalan Kenkätiellä ruokaostoksilla on suunnistettu remontin keskellä. Vanhaa S-marketin tilaa on syksyn mittaan laajennettu yli 2 000 neliömetrillä, ja samalla se on muutettu energiatehokkaaksi ja inspiroivaksi pirkkalalaisten ja pirkkalalaismielisten ostospaikaksi.
Muutos on vaatinut asiakkailta kärsivällisyyttä, sillä tuotteiden sijainti on vaihtunut useaan otteeseen ja rakentamisen äänet ovat maustaneet kauppareissuja. Vaikka myymälässä onkin ostoskärryjä kolisteltu ja hampaita kiristelty, sosiaalisessa mediassa Pirkkalan Prisma on kerännyt samaan aikaan vankan fanikunnan: Prisman Facebook-tilin ja uutiskirjeen kautta eilen järjestetyille etkoille ilmoittautui kaikkiaan tuhat asiakasta, joista muutama onnekas pääsi maistelemaan tarjontaa ennakkoon.
Suomen ensimmäinen Prisma-drive-in tuo ravintolat yhdelle kaistalle
Yksi näkyvimmistä muutoksista on Prisman Pirkkalan-puoleiseen laajennusosaan noussut ravintolamaailma, jossa reviiriään Pirkkalan suuntaan laajentavat pizzeria Sitko, Siipiweikot, 4 Vuodenaikaa ja Itsudemo.
Ravintolamaailmasta rakennuksen seinustalle aukeaa noutoruoan drive-in-kaista, josta mukaan saa napattua ravintolamaailmassa myytävän ruoan lisäksi Prisman Ruokatorin houkuttelevia salaatteja ja paikan päällä leivottuja täytettyjä patonkeja. Prisman noutoluukun muista vastaavista erottaa nimenomaan uniikki heti valmiin ruoan valikoima. Idea ison maailman tyyliseen drive-iniin poimittiin keväällä järjestetystä virtuaalityöpajasta, johon osallistui joukko Prisman kehittämisestä kiinnostuneita asiakkaita.
– Helppous on meidän juttumme, kiteyttää Prisma-ryhmäpäällikön saappaisiin syksyllä astunut Mari Riutta.
– Se voi tarkoittaa asiakkaasta riippuen eri asioita: hyviä vaihtoehtoja, joita on helppo nauttia paikan päällä ravintolassa tai ottaa mukaan; myymälän pätevää heti valmiin ruoan tarjontaa; verkkokaupan palveluja, joiden kautta ruokaostokset voi tilata noudettavaksi tai kotiin; Ruokatorin ammattilaisten tarjoamia ruoanvalmistusvinkkejä, ympärivuorokautisesta aukioloajasta puhumattakaan.
Selkänojana vastuullinen kokeilukulttuuri
Koronavuoden mittaan moni on tottunut hoitamaan kodin ruokahuollon vaisun suunnitelmallisesti. Kenkätiellä asioiville listan ohi ostaminen saattaa kuitenkin muodostua pikemminkin säännöksi kuin poikkeukseksi, sillä myymälässä ruokainspiraatio vie mennessään.
– Voin rehellisesti sanoa, että pirkkalalaisilla on nyt Bonuksen kanssa paikkakunnan edullisin ruokakori ja koko maakunnan paras hevi, Mari täräyttää.
Hedelmä- ja vihannesosastolla huomion kiinnittää valikoiman runsauden lisäksi myymäläviljelmä, jossa yrtit kasvatetaan paikan päällä asiakkaita varten. Uudessa Prismassa on matala kynnys mielenkiintoisten, paikallisten tuotteiden ja palveluiden kokeiluun.
– Vaalimme vastuullista kokeilukulttuuria kaikessa tekemisessä, Mari hymyilee.
– Pari toisentyyppistä esimerkkiä mainitakseni meidän prismalaisillamme on mahdollisuus tehdä elämäntilanteeseensa sopivia työvuoroja, ja asiakkaillemme tarjoamme vaikkapa täysin uudenlaisia kierrätysmahdollisuuksia. Vastuullisuus on parhaimmillaan hyvää asiakaspalvelua, kun pystymme antamaan työkaluja, joilla omaa kulutusta voi ohjata kestävämpään suuntaan.
Lisätietoja:
Pirkanmaan Osuuskauppa, ryhmäpäällikkö Mari Riutta, mari.riutta@sok.fi, 010 76 70082
Lue lisää:
Sini ja Anna löysivät Pirkkalan Prismasta palvelun jota ei suuressa maailmassa ole vielä hoksattu
11.12.2024 | Tiedote
4.12.2024 | Prisma | Ruoan verkkokauppa | Tiedote