Asiakkaamme mukana Food Market Herkun kehittämisessä – online-yhteisön anti pohjana syksyn suurelle uudistukselle


6.5.2019

Tampereen Food Market Herkku kutsui kevään aikana asiakasomistajia ja ruoasta kiinnostuneita vaikuttajia mukaan toimintansa kehittämiseen. Syksyllä 2019 toteutettavan uudistuksen myötä Herkusta tulee monipuolinen yhdistelmä kauppahallia, herkkukauppaa ja bistroa.

Halukkaita ilmoittautui ilahduttava määrä, joista muutama kymmen kutsuttiin Herkkuun ostoksille sekä juttelemaan online-yhteisöön myymälän henkilökunnan kanssa kahden viikon ajaksi toukokuussa. Osan kanssa toteutettiin ostossafari, jossa ostokäyttäytymistä ja myymälässä asiointia havainnoitiin ja käytiin läpi haastattelun muodossa.

Asiakkaita pyydettiin kertomaan online-yhteisössä mielikuvansa Herkusta ennen myymälävierailua sekä sen jälkeen. Osallistamisprojektista vastaava vt. markkinointipäällikkö Heidi Jäppinen iloitsee asiakkaiden aktiivisuudesta online-alustalla.

– Tavoitteemme on kuulla kokemuksia ja näkemyksiä Herkusta arjen ostopaikkana sekä esitellä kaupan uudistussuunnitelmia ja uusia tuote- ja palveluideoita, kuten tulevia ruokatuotteita nopeaan syömiseen ja arjen herkutteluun. On ollut mahtavaa seurata, kuinka aktiivista keskustelua foorumilla on käyty: Asiakkaat ovat liittäneet ostosreissuistaan valokuvia muiden nähtäville, jolloin valikoimasta, esillepanosta ja yleisilmeestä on ollut helpompi keskustella. Olemme jo nyt saaneet hyvin arvokasta ja konkreettista palautetta, johon tarttua, Jäppinen kertoo.

Sanottavaa Herkusta? Osallistu keskusteluun somessa!

Online-yhteisön antia hyödynnetään syksyllä 2019 tapahtuvan remontin ja uudistuksen yhteydessä. Online-yhteisön lisäksi Herkun uudistamiseen pääsee osallistumaan Pirkanmaan Osuuskaupan Facebook- ja Instagram-sivuilla.

– Meillä on vuosittain miljoonia asiakaskohtaamisia, mutta arjen keskusteluissa ei asioihin päästä ehkäpä näin syvälle. Vaikka emme voineet ottaa varsinaiseen online-yhteisöön kuin parikymmentä asiakasta mukaan, haluamme tarjota kaikille mahdollisuuden osallistua kehitystyöhömme. Keskustelu on parhaillaan käynnissä Pirkanmaan Osuuskaupan somessa – tervetuloa mukaan, toivottaa Jäppinen.

Osuuskauppa kertoo online-yhteisössä ja some-keskusteluissa esiin tulleista teemoista myöhemmin lisää.