17.5.2013
Suomalainen ravintolakulttuuri elää murroskautta. Ulkona ei käydä enää vain viikonloppuisin juhlimassa, vaan tapa ottaa pari olutta tai vaikka lasillinen kuohuviiniä työpäivän jälkeen on yleistynyt viime vuosien aikana roimasti. Keski-Euroopasta ja brittiläisistä pubeista alkunsa saanut after work -kulttuuri on verrattain uusi ilmiö maassamme.
Aikaisemmin arki-iltapäivät ovat olleet ravintoloille haasteellinen ajankohta saada asiakkaita. Nykyään yhä useammassa ravintolassa on erilaisia after work -tarjouksia, joilla asiakkaita houkutellaan rentoutumaan pitkän työpäivän jälkeen. Oluen äärellä voi lukea iltapäivälehdet kaikessa rauhassa tai purkaa päivän tapahtumia työporukassa.
S-ryhmän ravintoloissa yleistymässä ovat erilaiset kuohuviini- ja shampanjatarjoukset. Kuplivan juoman nauttiminen kauniista lasista iltapäivän ratoksi tuo arkeen elämyksellisyyttä. Aikaisemmin enemmän miehinen after work -harrastus houkuttelee näin myös naisia nauttimaan arjen luksuksesta.
4.12.2024 | Prisma | Ruoan verkkokauppa | Tiedote