Sokos-tavaratalojen sekä kauneuden ja hyvinvoinnin Emotion-erikoisliikkeiden 3+1 -päivää-kampanjaa pidennetään viikolla suuren kysynnän vuoksi. Kampanja järjestetään ensi kertaa vain verkkokaupassa, jonka myynti on ollut jopa 10-kertaista edelliseen vuoteen verrattuna.
– Veimme kampanjan koronavirustilanteen vuoksi pikavauhdilla kokonaan verkkoon. Myynti on ollut jopa 10-kertaista viime syksyn kampanjan aloitukseen nähden, sanoo SOK tavaratalo- ja erikoisliikekaupan kehitysjohtaja Päivi Juntunen.
Suuren suosion vuoksi kampanjaa päätettiin nyt jatkaa viikolla eteenpäin sunnuntaihin 29.3. asti.
Miesten pukeutumisessa myyntipiikki
Kaikissa tuoteryhmissä on ollut kysyntää.
– Miehet ovat selkeästi innostuneet verkko-ostoksille, sillä miesten pukeutumisessa oli huomattava myyntipiikki heti kampanjan alkaessa keskiviikkona, Juntunen kertoo.
– 3+1 Päivää on ehdottomasti odotetuin ja tykätyin kampanjamme. Kampanjan suosioon vaikuttivat kotioloihin jääminen poikkeuksellisessa tilanteessa ja etujen saatavuus vain verkossa. Verkkokauppa tuo Sokoksen ja Emotionin valikoiman myös paikkakunnille, jossa ei ole kivijalkamyymälää.
– Verkkokaupan teknistä valmiutta parannettiin ja valikoimanäkyvyyttä lisättiin, jotta ostokokemus olisi mahdollisimman hyvä. Siirtämällä kampanjan tavarataloista ja myymälöistä verkkoon halusimme omalta osaltamme ehkäistä koronaviruksen leviämistä, toteaa Juntunen.
Tavarataloihin ja myymälöihin hankittuja tuote-eriä voidaan nyt toimittaa verkkokaupan asiakkaille Sipoon logistiikkakeskuksesta. Myymälöiden henkilökuntaa on siirtynyt logistiikkakeskukseen auttamaan, verkkokaupan asiakaspalveluun on tullut osaajia monista eri tehtävistä ja it-ammattilaiset ovat nostaneet verkkokaupan lisävalmiutta vauhdilla.
– On todella hienoa nähdä, miten koko sitoutunut henkilökuntamme on heittäytynyt uusiin tehtäviin lennosta, kiittelee Juntunen.
Kuva: SOK