Mistä idea lähti? Mitä jos digipalvelut voisivat auttaa ostosreissuja onnistumaan myymälässä? Pyysimme Kuulolla-asiakasraatia kehittämään kanssamme uusia tapoja hyödyntää verkkokaupan loputtomia hyllyjä ja valtavaa tietomäärää Sokoksen ja Prisman myymälöissä.Miten raatilaiset osallistuivat? Asiakasraatilaiset kertoivat digitaalisella alustalla meille ostoskokemuksistaan myymälöissä. Keskustelun pohjalta tunnistimme tärkeimmät ostostilanteet, joissa apua kaivataan ja joissa verkkokaupan tuesta voisi olla hyötyä. Hahmottelimme näiden tilanteiden sujuvoittamiseksi ideoita, joita asiakasraati arvioi ja kommentoi. Raatilaiset pääsivät myös osallistumaan tavaratalokävelylle testaamaan myymälään toteutettuja palveluaihioita.Millainen vaikutus raadilla oli? Kuulolla-asiakasraadin näkemykset auttoivat tuomaan verkkokaupan osaksi myymäläympäristöä. Kehitimme myymälään sijoitettuja viestejä, joiden kautta pääsee nopeasti ja helposti hyödyntämään verkkokaupan tukea. Raatilaiset arvostivat erityisesti tuotearvosteluja ja -tietoja sekä mahdollisuutta tilata muita malleja, kokoja tai värejä netistä, jos haluttu tuote puuttuu myymälästä.Digipalveluihin ohjaavat viestit ovat olleet käytössä Tampereen Sokoksella ja Hämeenkadun Prismassa huhtikuusta 2025 alkaen. Syksyllä 2025 kokeiluja laajennettiin Lielahden, Koivistonkylän ja Ideaparkin Prismoihin.