21.5.2021
Pirkkalan Prismassa on ensimmäinen päivittäistavarakauppaan yhdistetty drive-in koko Suomessa. Samaan tilaukseen saa Prisman oman Ruokatorin tuotteita sekä myymälässä sijaitsevan ruokamaailman ravintoloiden annoksia. Kehitystyöhön osallistui monen alan ammattilaisia myyjistä ohjelmistoinsinööreihin.
Pirkkalan Prismaan kehitettiin uudenlainen palvelu: drive-in, jossa vaihtoehtoja on kaikille sushinnälkäisestä salaattifaniin ja kanasieppoon. Palvelu ei ihan ehtinyt starttaamaan Prisman avajaisten aikaan, kun oleellinen osa autokaistapalvelua, pylonit eli tilaustolpat, olivat jumissa Saksassa.
Erityistä verrattuna perinteisiin autokaistaravintoloihin on, että tästä drive-inistä ei tilata purilaisia vaan Ruokatorin täytettyjä patonkeja sekä salaatteja, jotka kootaan tuoreeltaan asiakkaan tilauksen saapuessa. Lisäksi listalla on Ravintola 4 Vuodenajan herkkuja sekä Prisman ruokamaailman ravintolakumppaneiden – Sitkon, Itsudemon ja Siipiweikkojen – annoksia.
– Prosessina tämä toimii hienosti: on selkeä ajoreitti ja tilauksen tekeminen on helppoa ja nopeaa. Odotusaika on keskimäärin kymmenen minuuttia, pisimmillään kaksikymmentä, kertoo Ruokatorin tuoteryhmävastaava Petra Aho (kuvassa oik.), joka on ollut mukana drive-in-palvelun suunnittelussa.
Parasta ovat työkaverit, ja se kun on kiirettä
Myyjä Veera Tähkävuori (kuvassa vas.) iloitsee työpaikan ilmapiiristä. Sekä pokkilaiset että ravintoloiden väki tulevat hyvin juttuun ja kaikki auttavat toisiaan.
– Meitä ruokamaailman drive-in-osaajia on kymmenkunta, yksi kerrallaan myyntivuorossa. Teemme muutakin kuin vastaamme drive-inin asiakaspalvelusta ja tilausten keräämisestä. Autamme esimerkiksi keittiön puolella, täytämme ruokamaailman take away -tuotteiden hyllyä ja siivoamme salia, Veera kertoo.
– Mukavaa, kun pääsee tekemään työtä uudessa ympäristössä ja saa olla mukana ideoimassa uudenlaista. Tykkään myös drive-inin perustyöstä. Parasta on, kun on vähän kiirettä ja paljon asiakkaita ja pystyy palvelemaan heitä mahdollisimman hyvin.
Salaatit ja siivet suosikkeja
Asiakkaissa on paljon perheitä, seurueita, pariskuntia ja sinkkujakin. Tilauspiikit ovat luonnollisesti normaaliin ruoka-aikaan ja kiireisimmät päivät ovat selkeästi perjantai ja lauantai. Arkilounasaikaan käy paljon väkeä työpaikoilta. Moni asiakas on löytänyt drive-inin jo lyhyessä ajassa ja määrä on koko ajan nousussa.
Entä mitä asiakkaat drive-inistä tilaavat? Veera kertoo kaikkein eniten menevän Siipiweikkojen annoksia, mutta paljon myös Sitkon pizzoja ja Itsudemolta sushilajitelmia. Oman Ruokatorin puolelta täytetyt patongit ja salaatit ovat tehneet kauppansa alusta lähtien. Parasta on monipuolisuus: joka päivä voi noutaa erilaista ruokaa.
28.10.2024 | Kampanja | Sokos / Sokos Emotion
22.10.2024 | Parturi-kampaamo