13.7.2016
S-ryhmän tammi–kesäkuun veroton vähittäismyynti kasvoi 1,7 prosenttia ja oli 5 336 miljoonaa euroa. Vapautuneet aukioloajat ja lasketut hinnat ovat nostaneet markettien asiakasmääriä ja koko S-ryhmän myyntiä.
– Olemme tyytyväisiä aukioloaikojen vapautumiseen. Asiakkaamme ovat ottaneet hyvin vastaan mahdollisuuden käydä ostoksilla joustavammin. Myynti kasvoi sekä isoissa että pienissä myymälöissämme, joiden asiakasmäärät nousivat yhteensä kahdeksan prosenttia, SOK:n pääjohtaja Taavi Heikkilä kertoo.
S-ryhmän päivittäistavarakaupan myynti Suomessa kasvoi 4,2 prosenttia ja oli 3 315 miljoonaa euroa. Myynnin kasvu oli selvästi alan muita toimijoita nopeampaa.
Muiden liiketoimintojen myynnit kehittyivät yleiseen taloudelliseen tilanteeseen nähden hyvin. Vapautuneet aukioloajat laskivat hieman ABC-asemien yhteydessä olevien markettien myyntiä.
S-ryhmän tammi–kesäkuun 2016 tulos julkaistaan maanantaina 8.8.
S-ryhmän veroton vähittäismyynti 1–6/2016
Liiketoiminta-alue |
Myynti (milj. €, sis. koko S-ryhmä) |
Muutos tilanteeseen 1–6/2015 (%) |
Marketkauppa |
3 764 |
+3,8 |
Liikennemyymälä- ja polttonestekauppa |
735 |
-6,6 |
Matkailu- ja ravitsemiskauppa |
376 |
-1,5 |
Tavaratalo- ja erikoisliikekauppa |
136 |
-1,1 |
Rautakauppa |
93 |
-3,2 |
Muut |
232 |
+5,5 |
S-ryhmä yhteensä |
5 336 |
+1,7 |
28.10.2024 | Kampanja | Sokos / Sokos Emotion
22.10.2024 | Parturi-kampaamo