5.10.2020
Karoliina Lehtosen tehtäviin POK:n hallituksen jäsenenä kuuluu tulevaisuuden ennakointi. ”Elämyksellisyys ei aina tarkoita sirkushuveja, vaan se voi syntyä myös täysin saumattomasta asiakaskokemuksesta.”
Yhteisöllinen, kaupunkilaisten olohuone, enemmän kuin vain kauppa. Sokoksen uudistushankkeessa kuunnellaan asiakkaiden tarpeita ja seurataan muuttuvia asioimistapoja, jotta tulevaisuuden Sokoksesta rakentuu asiakkaille arvokas ja elämyksellinen kokonaisuus.
– Sokos 2030 -kehityshankkeen lähtökohtana on räjäyttää ajattelu siitä, mitä Sokos voi olla asiakkaille. Emme voi keskittyä siihen, miten me haluamme muuttaa Sokosta kauppana. Olennaista on miettiä, miten asiointi ja asiakkaat muuttuvat ja millainen rooli Sokoksella on asiakkaiden elämässä, korostaa Karoliina Lehtonen, joka aloitti Pirkanmaan Osuuskaupan hallituksen jäsenenä tammikuussa 2020.
Sokoksen uudistusta visioitiin kevään mittaan työpajoissa, joista yhdessä Karoliina oli mukana. Booming Strategies and Marketing -yrityksen perustajana ja toimitusjohtajana Karoliina tuo vankkaa kokemusta ja osaamista asiakaskokemukseen, palvelumuotoiluun, digitaaliseen kehittämiseen ja tulevaisuuden ennakointiin liittyvissä asioissa.
Haaveena on luoda Sokoksesta yhteisöllinen tapahtumien ja jakamisen alusta, kuin vanhanajan toriyhteisö osuuskunta-ajattelun henkeen. Työpajoissa pohdittiin, mitä Sokos voi tarkoittaa vaikkapa hyvinvoinnin, perheen tai liikkumisen saralla.
– Tehtävämme Osuuskaupassa on miettiä, millaisille yhteisöille Sokos voi tuottaa lisäarvoa. Yhteisöllisyys ei synny kaupallisista lähtökohdista pakottamalla, vaan olemassa olevaa luontaista yhteisöä kuunnellen ja palvellen, Karoliina miettii ja jatkaa:
– Toisaalta Sokoksen pitää tarvittaessa olla myös vain kauppa, johon voi piipahtaa hakemaan maitopurkin ilman että tarvitsee ruveta jumppaamaan ja jonglööraamaan.
Puolet ajastaan Yhdysvalloissa viettävä Karoliina tuo myös syvää näkemystä siihen, miten maailmalla näkyvät ideat ja trendit voidaan hyödyntää omannäköisellä tavalla pirkanmaalaisten elämään sopiviksi.
– Heti valmis ruoka ja erilaiset ruoanlaittoa helpottavat ateriakonseptit ovat valtava trendi maailmalla ja lisääntyvät meilläkin. Digitaalisuus muuttaa tulevaisuuden asiointia. Se ei kuitenkaan tarkoita, että kaikki siirtyy itsepalveluksi. Kun vaikkapa manuaalisen kassatyön hoitaa älylaite, silloin henkilökunta voi olla fiksummissa kohdissa ostomatkaa kohtaamassa, auttamassa ja palvelemassa asiakkaita, Karoliina visioi.
19.12.2024 | Paikallisia uutisia | Prisma | Vastuullisuus
18.12.2024 | Paikallisia uutisia | Sokos / Sokos Emotion
12.12.2024 | Kampanja | Sokos / Sokos Emotion