Vuosi sitten maaliskuussa lanseerattu Kotimaista-tuotesarja on ollut menestys. Tuotesarjaa laajennetaan koko ajan, tavoitteena noin 400 tuotteen sarja. Kotimaista-sarjan tuotteita on myynnissä kaikissa S-ryhmän ruokakaupoista aina Prismasta ABC-markettiin.
– S-ryhmän asiakkaat arvostavat kotimaisia elintarvikkeita, mutta suurin este niiden ostamiselle on hinta. Kotimaista-tuotteet ovat kuluttajille pysyvästi edullisia, S-ryhmän päivittäistavarakaupan valikoimajohtaja Ilkka Alarotu sanoo.
Kotimaista-sarja täyttää tiukat Hyvää suomesta- tai Sirkkalehtimerkin vaatimukset valmistuksen ja raaka-aineiden kotimaisuuden osalta. Sarjan suursuosikkeja ovat olleet erityisesti maidot, kananmunat, vedet sekä jauhelihat ja broilerituotteet. Uusia Kotimaista-sarjan tulokkaita on porsaan lihasuikaleen ja ulkofileepihvin, sekä broilerin fileesuikaleen naturel-versiot.
– Tuotteiden raaka-aineet ovat alkuperältään suomalaisia, tuotteet on valmistettu Suomessa ja ne ovat tarjolla suomalaisten asiakkaiden omistamassa kaupassa, Alarotu painottaa.