Sokoksen alkuvuoden myynti kasvoi kaksi prosenttiaKäyttötavarakaupan yleisestä trendistä poiketen Tampereen Sokos kasvatti myyntiään tammi–kesäkuussa kaksi prosenttia edelliseen vuoteen verrattuna. Pukeutuminen, kauneus ja kosmetiikka ovat Sokoksen ydin, jota kodinosasto sisustustarvikkeineen täydentää. – Näihin alueisiin tulemme panostamaan tulevaisuudessakin, Sokos- ja Emotion-ryhmäpäällikkö Maija Korpela kertoo.Sokoksen 40-vuotisjuhlakuukausi lokakuussa sujui hienoissa tunnelmissa ja ruoan myynti kasvoi edellisvuoteen nähden. Kuukauden aikana kerrottiin asiakkaiden Sokos-muistoja ja heille tarjottiin erilaisia etuja ja tapahtumia. – Juhlakahvituksessa hupeni 6500 leivosta ja kahvikupillista, Korpela iloitsee. Loppuvuonna Sokos keskittyy asiakaspalveluun ja joulukaupan onnistumiseen.Marks & Spencer avataan keväälläSokoksen kanssa samaan kiinteistöön valmistuu Marks & Spencer, josta tulee osa Pirkanmaan Osuuskaupan liiketoimintaa. Muutostyöt Sokos-tavaratalossa alkavat tammikuussa. – Osastot tulevat vaihtamaan paikkaa, kun teemme tilaa M&S:lle Korpela kertoo.Maailmankuulun brittiläisen M&S:n valikoima painottuu muotiin ja tulee kattamaan naisten ja miesten pukeutumisen, naisten aluspukeutumisen ja pienen määrän perinteisiä Marks & Spencerin herkkuja, kuten keksejä, suklaata, makeisia, chipsejä, hilloja ja teetä.– M&S:n tuotteet täydentävät Sokoksen valikoimaa. Meille valmistuu entistä vetovoimaisempi pukeutumisen ja kauneuden tavaratalo, Korpela lupaa.