Eikö ruoan verkkokaupan tilaus onnistunut? Katso usein kysytyt kysymykset ja vaihtoehtoiset tilaustavat

9.4.2020

Kevään koronapandemian myötä ruoan verkkokaupassa tehtyjen kertaostosten määrä on kasvanut hurjasti, mikä merkitsee sitä, että siinä ajassa, jossa ennen palvelimme kahta asiakasta, pystymme nyt palvelemaan vain yhtä. Teemme jatkuvasti hartiavoimin työtä kapasiteetin kasvattamiseksi. Pahoittelemme tilannetta.

RUOAN VERKKOKAUPAN KYSYNTÄ ON MONINKERTAISTUNUT – KUINKA TILANTEESEEN ON REAGOITU?

 

• Olemme kouluttaneet viimeisten viikkojen aikana useita kymmeniä uusia henkilöitä verkkokaupan keräilytyöhön.
• Olemme aloittaneet keräilytyön kolmessa vuorossa.
• Olemme nopeuttaneet Kalevan noutolokerikon ja Valkeakosken noutopalvelun avausta.
• Olemme avaamassa Kangasalle pikavauhdilla uuden noutolokerikon.
• Kangasalan noutolokerikon avauksen jälkeen toukokuussa kapasiteettimme tulee olemaan yli kolminkertainen helmikuun tilanteeseen verrattuna.
• Yhteistyökumppanimme Posti on lisännyt tilausten kuljetuskapasiteettia.

MITÄ MUITA VAIHTOEHTOJA VOIN HYÖDYNTÄÄ, JOS TILAAMINEN VERKKOKAUPAN KAUTTA EI ONNISTU?

 

A) Rohkaisemme pyytämään apua sukulaisilta tai tuttavilta kaupassa käyntiin.

B) Tiedustele suoraan omasta lähikaupasta, onko heidän mahdollista keräillä ostokset, jos voit itse noutaa tai järjestää kuljetuksen.

C) Verkkokaupan lisäksi voit tilata ruokaa suoraan Food Market Herkusta ja Sokos Herkusta.

Food Market Herkun verkkokauppa:
• Tilaa Food Market Herkun ostokset verkkokaupasta noutovalmiina tai suoraan kotiovellesi osoitteesta https://kauppa.foodmarketherkku.fi

Sokos Herkun tilausohjeet:
• Tilaa sähköpostilla: herkku.tilaukset@sokos.fi, Lisätietoja puh. 010 767 0950
• Merkitse tilaukseen: nimi, toimitusosoite, puhelinnumero ja tilaamasi tuotteet mahdollisimman tarkasti (tuote, pakkauskoko, kappale- tai kilomäärä)
• Kotiinkuljetus: Tampereen (pl. Teisko ja Terälahti) ja Pirkkalan alueelle. Asiakas saa vahvistuksen arvioidusta toimitusajasta. Palvelu voimassa ma–la klo 9–19.
• Palveluiden hinnat: Nouto myymälästä: ostokset alle 50 € keräilyhinta 5 €, ostokset yli 50 € keräilyhinta 10 €, keräily ja kotiinkuljetus: S-Etukortilla 12,90 € (norm. 15 €)
• Maksu: ainoastaan kortilla. Voit tilata myös palvelutiskin tuotteita, Itsudemon susheja ja Ravintola Herkun valmistamia ruokia ja salaatteja.

D) Kannattaa myös tutustua mahdollisiin kaupungin järjestämiin palveluihin riskiryhmien palvelemiseksi.

E) Jos olet yli 70-vuotias tai muuten riskiryhmään kuuluva ikäihminen, voit tilata kotiinkuljetuksen Aamulehden kauppakuljetuksen kautta tai Pirkanmaan Osuuskaupan uudesta Kauppa-apu-palvelusta.

Tilausohje Aamulehden kauppakuljetuksiin:

1. Tee kauppalista valmiiksi paperille.
2. Soita numeroon 0800 94045. Maksuton numero vastaa maanantaista perjantaihin klo 9–12. Jos pystyt käyttämään sähköpostia, lähetä ostoslista ja yhteystietosi osoitteeseen kauppakuljetus@aamulehti.fi.
3. Kauppakuljettaja käy hakemassa ostoslistan luotasi, käy puolestasi Pirkanmaan Osuuskaupan myymälässä ostoksilla ja tuo ostokset kotiovelle.

Pirkanmaan Osuuskaupan Kauppa-apu palvelee Nokialla, Parkanossa ja Lempäälässä. Lue lisää palvelusta täältä.

MUITA USEIN KYSYTTYJÄ KYSYMYKSIÄ

Miten teen verkkokauppatilauksen?
Mene verkkokauppaan osoitteessa www.prisma.fi/klikkaajanouda. Etusivun keskivaiheilla on kohta “Voit noutaa ostoksesi näistä myymälöistä”. Siirry tilaamaan tässä kohdassa olevan linkin kautta siitä myymälästä, josta haluat noutaa ostoksesi. Jos haluat tilata kotiinkuljetuksen, siirry tilaamaan linkin kautta, joka on Kotiinkuljetus-otsikon alla.

Minne ruoan verkkokaupan tilauksia toimitetaan?
Prisma.fi/klikkaajanouda-sivuston kautta ostokset voi tilata tällä hetkellä Kalevan, Koivistonkylän, Lielahden, Linnainmaan ja Nokian Prisman noutolokerikkoon sekä Valkeakosken S-marketille, jossa nouto tapahtuu myymälän takaovelta. Lähitulevaisuudessa tilauksia voi tehdä myös Kangasalan Prisman noutolokerikkoon. Kyseisen sivuston kautta voi tilata kotiinkuljetuksen Tampereen, Pirkkalan ja Kangasalan alueelle, pois lukien Teisko ja Terälahti.

Mistä tietää, onko tilaus onnistunut?
Tilauksen tekeminen on onnistunut silloin, kun se on maksettu ja maksu vahvistettu verkkopankkitunnuksilla, ja tilauksesta on tullut tilausvahvistus sähköpostiin. Omaa tilausta voi muokata toimituspäivän aamukuuteen saakka. Juhlapyhinä tai muina erittäin suosittuina toimitusaikoina keräily saatetaan poikkeuksellisesti aloittaa jo aikaisemmin, esimerkiksi edellisenä iltana tai yönä. Pääset muokkaamaan tilaustasi kirjautuneena menemällä Tilaukseni-kohtaan. Valitse Muokkaa tuotteita ja napsauta tuotteita lisättyäsi tai poistettuasi Tallenna muokkaukset. Huomaathan, että ostoskorissa näkyy edelliset tuotteet, mutta pelkkää ostoskoria muokkaamalla tilauksesi ei päivity. Mikäli laskun loppusumma on yli 10 % suurempi kuin alkuperäinen, järjestelmä pyytää uuden varmennuksen pankkitunnuksilla. Alkuperäinen katevaraus perutaan kokonaan ja tehdään uusi.

Toimitatteko ruoan verkkokaupasta tuotteita kotikaranteenissa oleville henkilöille?
Verkkokaupasta voi tilata ruokaa, vaikka olisi määrätty koronaviruksen vuoksi kotikaranteeniin.  Jos olet karanteenissa, sairaana tai haluat välttää kontaktin kuljettajan kanssa, pyydä tilauksen viestikentässä jättämään tilaus oven taakse. Näin kuljettajamme on sinuun etukäteen yhteydessä ja sopii toimituksen jättämisen.

Miksi noutoaikoja avataan vain seitsemäksi päiväksi kerrallaan?
Noutoikkunoita avataan kerrallaan seitsemäksi päiväksi, koska pankkien katevarausehdot määrittävät enimmäisajaksi seitsemän päivää. Tilausikkunat aukeavat seitsemän päivää aikaisemmin aamuyöllä, mikäli teet tilauksen verkossa tai iOs-laitteella. Android-sovelluksella tilausikkunat avautuvat aina tasan seitsemän päivää etukäteen valitun aikaikkunan alkaessa. Emme kuitenkaan myy heti täyttä kapasiteettiamme. Mikäli tilanne sallii, vapautamme edellisenä päivänä tilausikkunoita aina lisää.

Onko kaikkia tuotteita saatavilla?
Vallitsevan tilanteen takia yksittäisiä tuotepuutteita saattaa esiintyä myymälässä tavallista enemmän. Voit halutessasi tilausta tehdessä antaa keräilijälle luvan tuotteiden korvaamiseen (tai kieltää sen), mikäli tilattu tuote on päässyt loppumaan. Suosittelemme korvausluvan antamista kaikille tuotteille, joiden osalta myös esimerkiksi toisen brändin vastaava tuote vastaa tarpeeseen. Otamme tuotteiden korvaamisessa huomioon tuotteiden erityispiirteet, kuten laktoosittomuuden ja gluteenittomuuden.